středa 6. prosince 2017

U sta perníčků...

... protože tolik jsme jich určitě o první adventní neděli museli s dětmi napéct... alespoň mně ten perníčkový maraton přišel skoro nekonečný :-) A zdobilo se hned následující den po celé odpoledne až do večera  :-)

Perníčky jsem zkoušela zdobit před pár lety jen jednou a protože se mi věčně ucpávala zdobička, naštvala jsem se a další roky byly perníčky bez zdobení.

Jenže ono to člověku stejně dříve či později nedá. Letos jsem té bílé polevě dala další šanci. A díky mým dvěma malým pomocníčkům jsem s lepší polevou pracovat nemohla .-) Předchozí nezdar jsem si zavinila sama - byla jsem lenivá přesívat moučkový cukr přes sítko. Vždyť je to moučka, jemná snad dost, ne?...

Letos přesáto přes to nejjemnější sítko, které doma máme, dvakrát. Děti trvaly na tom, že budou přesívat taky, takže nám jen příprava cukru trvala asi třičtvrtě hodiny :-))) K tomu dalších deset minut šlehání s bílkem a citrónovou šťávou a hodina byla fuč, aniž bychom cokoliv nazdobili...

Říkala jsem si tak, že nazdobíme deset perníčků a zbytek až postupně další dny... No a podařila se nakonec celá várka!

A radost veliká.


Techniku ještě budeme pilovat, ale je to pro nás obrovský krok kupředu a obrovská motivace do dalších let.

A co si budeme povídat, ono to těm perníčkům s bílými malůvkami přeci jen sluší víc .-)

Krásné dny

A.

12 komentářů:

  1. Super, povedly se. My v neděli s kluky také pekli z dvojité dávky a dnes odpoledne se chystáme zdobit, tak uvidíme, jak se nám bude dařit :)
    Přeju krásný adventní čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětko, děkuji :-) Máme z nich opravdu radost. Přeji i vám krásné tvoření a vůbec krásný advent :-) A.

      Vymazat
  2. Aničko, perníčky miluju, ale zdobení mě hrozně nebaví. :) Už jen proto, že asi neumím udělat polevu z ingrediencí ve správném poměru, někdy je moc světlá, někdy moc tuhá, někdy zas řídká... A proto jsem loni měla perníčky taky bez zdobení. Letos už sice něco napečeno mám, ale na perníčky jsem nějak zapomněla. To bych teda měla napravit, protože ty já ujídám ze všech nejraději. :-)
    Vy jste si perníčky nazdobili moc hezky,je fakt, že s tím zdobením jim to prostě sluší víc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, já jsem z toho zdobení taky měla hrůzu po těch dřívějších špatných zkušenostech... Ale tentokrát to vážně vyšlo. Teď už jen budu pilovat :-))) Tak dobré chutnání i Tobě, ať už s tou polevou nebo ne .-)

      Vymazat
  3. Aničko,
    na to, že to u Vás byla premiéra ve zdobení, stejně tomu u tebe nevěřím!
    Tak máte dokonale nazdobeno :-)
    Já se přiznám, že zdobení cukrovou polevou také není moje parketa a těsto na perníčky už mám několik dní v lednici :-o

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, "zdobila" jsem perníčky opravdu předtím jen jednou v životě a to se mi ta zdobička pořád ucpávala. Vůbec to nebylo ani trochu hezké, byla jsem neskutečně naštvaná a nechápala, jak ty perníčky někdo může namalovat tak krásně s takovým materiálem... No, jenže já to vážně hodně ošidila, to přesévání je dost zásadní. Taky jsem nastudovala další tipy - třeba bílek na polevu procedit přes silonky nebo silonkové ponožky a nebo test na správnou hustotu polevy - nabrat kávovou lžičkou a otočit vzhůru nohama, když spadne dolů, je třeba ještě šlehat, když drží, je připraveno ke zdobení. Také se doporučuje přidat i lžičku bramborového škrobu, lépe prý poleva drží pohromadě... No nastudovala jsem si toho na to naše letošní tvoření dost a pak jen zkoušela, zda to funguje a zdá se, že to mělo něco do sebe :-))) Tak třeba to zkus i Ty, já byla fakt překvapená, ani jednou ucpaná zdobička!... Tak pa A.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Aničko,perníčky mám upečené,ale nějak se mi do zdobení nechce.Ale asi to dám,protože když vidím ty vaše nádhera.Krásný večer Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to jste moc hodná, děkuji za pochvalu :-) Ať se i ty Vaše vyvedou k Vaší spokojenosti, určitě to "dáte" .-) Krásný večer A.

      Vymazat
  6. Chybu z neprosátým moučkovým cukrem jsem udělala kdysi taky. Myslela jsem, že to všechno prohodím oknem. Letos už mám upečeno, ale ozdobeno ještě ne, to na mne teprve čeká. Tak doufám, že se mi povedou jako vám :-)
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, přesně jste vystihla ten pocit, který jsem z toho prvního neúspěšného pokusu měla - vyhodit všechno oknem :-) Tak krásné malování :-) A.

      Vymazat
  7. Aničko, krásné, usměvavé... :-) Já s polevou také zápasím. Takže "namaluji" jen několik kousků na talíř a zbytek jíme jen tak. ;-) Cukr prosívám, ale ten bílek ne, vyzkouším. A škrob jsi dávala také? Já ho jednou zkoušela přidat a poleva se odlupovala, asi to bylo již moc husté. Vyzkouším ten Tvůj test se lžičkou, ten neznám. Díky za rady. D. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkujeme :-) Podle ohlasu tady i mezi známými na facebooku bych nikdy nevěřila, že je nás tolik, co bojuje či bojovalo s polevou na perníčky... Myslela jsem si, že jsem jediná, kdo to s ní neumí. Osobně u nás vidím ten problém opravdu v cukru, s bílkem můžeš vyzkoušet, třeba to taky pomůže, stejně jako ten test se lžičkou. Jinak k tomu škrobu, dává se jen malinko... každopádně já ho doma nenašla, tak jsem to dělala bez něj a poleva byla super. Jinak pokud je ta poleva moc hustá, tak se naopak doporučuje přidat víc šťávy z citrónu. Ona i ta poleva je pak snesitelnější než jen čistý cukr s bílkem... :-) Tak zkus, třeba to vyjde a nebo já teď měla mimořádně velké štěstí... :-) Každopádně moc držím pěsti, aby to "dopadlo" k maximální Tvé spokojenosti. Pa A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna