středa 27. prosince 2017

Těším se...

... že si po Vánocích vezmu do ruky po delší odmlce zase jehlu s vyšívací bavlnkou do ruky a budu vyšívat. 

Pokud si dobře vzpomínám, tak vyšívání byla první technika ručních prací, které mě má babička začala učit. Myslím, že celkem obstojně ovládám křížkovou výšivku (mým asi největším projektem byl ubrus), běžně ale na zkrášlení svých polštářů a dalších výrobků používám přední steh, zadní a kroužkovací steh (na které jsem docela machr, neb jsem je v mládí hojně využívala k šití a začišťování oblečení, které jsem si šila celé v rukou sama, neb mě mamka nechtěla pustit k šicímu stroji.-)), příp. řetízkový steh či francouzský uzlík. 

Dlouho však pokukuji po saténovém či plném stehu stehu a na zadek padám z vyšívací techniky zvané vyšívání jehlou. 


Těsně před Vánocemi jsem tak neodolala a pořídila si knihu Evy Adamcové "Steh by Steh", kterou si nadšeně vychvalovaly některé jiné blogerky.

Už jsem jí samozřejmě celou přelouskala - mně osobně přinesl nejvíc ani ne tak samotný popis technik vyšívání sedmi stehů, ale taková ta "omáčka" okolo ohledně výběru materiálů, nových pomůcek k vyšívání, které jsem u babičky neznala a také nakopnutí k tvorbě vlastních projektů, v nichž zapojím i výšivku saténovým stehem a vyšívání jehlou.

Mám radost, že se výšivka v posledních letech dostala opět na pořad dne i u oblečení, které podle mého názoru dokáže výšivka hodně pozdvihnout a vytvořit z nich krásný, originální kousek. Pár takových už ve svém šatníku mám (a možná se i někdy pochlubím .-)), ale jde o strojovou výšivku už od výroby a mě by naopak mnohem více potěšilo, kdyby alespoň jeden kousek oblíbené sukně, halenky, košile, džín, šatů... zdobila má vlastní ruční výšivka... Že bude nejspíš květinová, vás asi moc nepřekvapí. Zatím jsem se ale ještě nerozhodla pro konkrétní motiv... líbí se mi hodně pojetí, vč. folklórního, který mám taky moc ráda, když se dobře "dávkuje" :-)

Pár oblíbených adeptů z šatníků už vytipovaných mám, tak uvidím, pro který se nakonec definitivně rozhodnu. Ale těším se moc. Bude to další velká výzva, která si říká o to pokořit ji :-))

Jak se líbí výšivka na oblečení, ale třeba i módních doplňcích či bytových doplňcích vám? Máte nějaký takový kousek doma?

Krásné poslední dny roku

A.

4 komentáře:

  1. A já se těším Aničko na tvůj novoroční vyšívací projekt !
    Mimochodem ten ubrus je luxusní :-)
    Stejně tak jako bílé vyšívané šaty v koláži !
    Ty by se mi náramně líbily a hodily !
    Já dnes zdravím z pracovního procesu a přeji krásné i poslední dny tohoto roku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, já taky moc :-) Teď mám hlavu plnou rozečtených knih, ale až skončím... :-) Zajímalo by mě, které bílé vyšívané šaty v koláži Tě zaujaly - jsou tam dvoje - v druhém nebo třetím řádku?... Jinak k pozdravu - už z pracovního procesu? Měj se krásně A.

      Vymazat
  2. Aničko, moc jsem toho v životě nenavyšívala, ale moje babička vyšívala celý život pro Slezskou tvorbu. Jako holka jsem byla často přítomná celému procesu od přenesení vzoru na ubrus nebo šaty až po vyšití. Několik ubrusů mi po ní zůstalo a ty opatruji jako oko v hlavě. Tak ať se dílo podaří.
    Krásný povánoční čas přeje Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, třeba jednou svou babičku budete v tvorbě následovat taky .-) A poklady po ní určitě opatrujte, nad takové není :-) Krásné Vánoce (pro mě nikdy nekončí dřív než na Tři krále .-)) A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna