úterý 5. června 2018

Malé pozdně květnové ohlédnutí...

... z naší kvetoucí zahrady v obrázcích :-)

Nejprve orlíčkobraní :-)







Pak něco z veselé škatulky - kočičí keramika nad červeným plůtkem :-


Kousek od červeného plůtku (na fotce níže je vidět v dáli) tavola kalinolistá 'Red Baron'. Na tyto keře nedám dopustit :-)



Na skok k terase a skalce pod ní s výhledem k záhonům podél západní hranice zahrady. Pažitku (v popředí) vysazuji hojně i mezi trvalky a nechávám vykvést :-)


Naše letošní DIY zahradní novinka. Ukecala jsem muže na pergolu nad kotcem, abych po ní mohla nechat pnout popínavé dřeviny (trubač kořenující a akébie pětičetná), které mám u ni ze zadní strany vysazeny .-)


V přední části roste růže sivá a nádherně kvetla. Těším se na parádní šípky .-)


Mám ráda růže. Nejen ty šlechtěné, ale i botanické. Kromě dříve zmiňované růže sivé mezi ně patří i růže svraskalá. Včelky ji milují.



U zahradního oblouku kousek od terasy rostou dvě pnoucí růže. A spolu s nimi i plamének.



Na skok ve východní části zahrady. Levandulové políčko se "mobilizuje" :-) Než levandule rozkvetou, potěší zrak "koule" okrasného česneku.


 Přes levandulové políčko, v němž jsou vysazeny i ořechoplodce (žlutozeleně zbarvené listy, kultivar 'Worchester Gold') je přes cestu vidět do vřesoviště. Odkvétající rododendrony přebíjí svou barevností obrovský polštář kručinky lydijské. Za ní se červená japonský javor ('Dissectum Garnet') a ještě dál myrobalán třešňový ('Nigra').


Moje letošní novinka - další přírůstek do rodiny orlíčků :-)


Kousek od jednoho z oblouků roste nádherný keř - dřín japonský.


Strážkyně všeho kvetoucího :-) I ona si musí po náročném výkonu dát párkrát za den svoji "dvacku" :-)



Výhled do mého "lesního" koutku. V popředí převislá moruše bílá, v lesním koutku pak trnovník akát ('Twisty Baby').


Další letošní novinka - japonské primulky :-)



Cibulku této méně známé, podobně jako frézie vonící, cibuloviny jsem dostala letos na jaře jako dárek k nákupu v jednom zahradnictví :-) Říká si Hymenocallis, někdy bývá označována také jako Ismene.

Podobně jako mečíky ji lze vysadit po Ledových mužích do volné půdy. Hezky ale vypadá i v květináči, do kterého jsem si ji vysadila i já.

Na zimu se vytahuje z půdy a uskladňuje v bezmrazé místnosti s teplotami kolem patnácti stupňů. Tuto vyšší teplotu je třeba dodržet, abychom se dočkali květů i v dalším roce.

Pěstovat se dá i jako pokojová rostlina, v zimě se pak v takovém případě téměř nezalévá.



I bělokvětý okrasný česnek má něco do sebe :-)


A tady mezi levandulemi ve fialovém podání :-)


Výhled ke kručince lydijské ve vřesovišti. V popředí kontryhel měkký ('Thriller').


Novinka - mlaďounký plamének.


Zato tento už mám druhý rok a radost dělá velikou ('Nelly Moser').



Ještě na skok k dřínu japonskému, o kterém už byla řeč .-)






A ještě jednou plamének :-)


Má oblíbená trvalka - kakost krvavý.



Dostala jsem loni odkopek ze zahrádky rodičů - denivka žlutá :-) Nakvétá jako jedna z prvních.


Výhled od jednoho ze zahradních oblouků. V popředí nádherná dlužicha krvavá.


A jsme skoro u sousedů :-) Od nichž nás v tomto místě dělí živý plot ze svídy a tavoly kalinolisté.


A tady navazuje hlohyně šarlatová a vedle ní pak vajgélie květnatá.


Hlohyně v detailu.



O růži svraskalé už byla řeč. Tato je růžovokvětá. I u ní se moc těším na krásné buclaté šípky.


Z lesního koutku k dětskému domečku.


Pod myrobalánem třešňovým.


Tohle místo miluju :-)


Pohled z vřesoviště dál do zahrady. Vzpomínáte? Už jsme tam byli .-)


Jedna z pivoněk, které jsem dostala jako odkopek ze zahrádky mých rodičů.


 I tady už jsme byli :-)


Ano, já se tady vracím moc ráda :-)


I tady :-)


Ale tady jsme ještě nebyli. Výhled k dalšímu našemu akátu ('Frisia'). Je krásný po celou sezónu.


I u plůtku už jsme byli .-)


Ale tady ne. Nová obyvatelka naší lavičky pod jablůňkou. Keramickou slečnu mám na přání od Renči :-)



Na blbosti mě užije (říká můj muž) :-)



 Ještě zpátky do lesního koutku. Zapomněla jsem vám ukázat, jak nádherně nám kvetlo rdesno hadí kořen :-)


 Na skok k růžovému oblouku u terasy. Anglická růže 'St. Swithun'.


A ještě jedna anglická, ale jméno mi teď vypadlo... Ale sluší ji, to, viďte? :-)


Od oblouku jsou na dohled naše loni vybudované vyvýšené zeleninové záhony.


A taky "růžový" kopeček, který momentálně opanovala nádherná "vzdušná" trvalka chrastavec makedonský. Včely jsou z ní úplně paf.



A to je vše :-) 

Mějte krásný červen!

A.

14 komentářů:

  1. Wau, Aničko nemám slov!
    Máš nádherné kvetoucí zahradu :-)
    Nevím co chválit dřív !
    kdyby ty jsi viděla jakou mám mini kakostu :-(
    Orlíčky nemám vůbec, plamének také ne, radost mi letos dělaly pivoňky, nyní růže,...ale ty tvé květy, ach!
    Asi jí chci vidět a kochat se na vlastní oči ;-)
    Je vidět, že jsi od fochu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, Ty ale umíš polichotit! :-) Děkuju za ohlas. Však Ty víš, že ji vidět můžeš... pokud se o prázdninách zastavíš, až budete na Moravě. A před tím v Orlických horách?... Už se to blíží .-) Krásný den A.

      Vymazat
  2. úplná botanická, dík za představení......já začínám postupně něco stříhat a omezovat, abychom nebyli jak u Šípkové Růženky, nějak se to moc rozrůstá všechno, ač je velké sucho. Přeji hodně radosti z nádherné zahrady. z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, díky za návštěvu i milý komentář a zdravím do krásných Jizerských hor :-)

      Vymazat
  3. Procházela jsem se láskyplně s tebou Aničko, jen mi chyběly ty vůně :o). Nádhera!!!
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, moc Tě po delší době zase zdravím a děkuju za ohlas :-) Ty vůně... a taky ptačí štěbetání a bzučení včel... to je Ti tak krásné... :-) Hezké dny A.

      Vymazat
  4. Aničko, tvá zahrádka, to je prostě pohádka!!! Nádhera!! Měj se moc krásně a ať ti poád všechno tak krásně kvete a bují! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, moc Tě zase po delší době zdravím. Děkuji za krásná slova. To je jako v pohádce, když si to člověk čte :-)) Krásné dny i do Tvé zahrádky A.

      Vymazat
  5. Krása!! Akoby som listovala v časopise o krásnych záhradách.Rada si pozerám Vašu záhradu,ste šikovná. Nech sa Vám darí. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi, moc děkuji za nakouknutí i krásný komentář s přáním :-) Hezké dny A.

      Vymazat
  6. Za tou krásou je opravdu velký kus práce. Nádherná zahradní říše. Obdivuji!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, díky za návštěvu i komentář. Moc mě potěšil :-) Pokud jde o ten "velký kus práce" v mé zahradní říši, tak já to tak nevnímám, resp. pořád se to v ní hýbe, ale já to nenazývám prací, ale zábavou :-) V zahradě jsem jako ryba ve vodě, těším se do ní a stále jsem v ní v pohybu, to mě naplňuje štěstím a radostí :-) Krásné dny A.

      Vymazat
  7. Krása, Aničko, musim přiznat, ze já mám letos ze své zahrady zatím spíše stres, že nemám dost času a všude bují plevel.....ale i tak vsechno krásně kvete ... Chci se zeptat, co se Vám to pne po těch špičatých konstrukcich , které jsou vidět v popředí při pohledu ke skluzavce? Moc díky. Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlo, díky za návštěvu i ohlas :-) A k dotazu - po těch konstrukcích se pne brslen Fortuneův 'Emerald'n Gold'. Krásné dny A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna