středa 23. prosince 2015

Vánoční "jedlý" dárek pro něžnější polovičku rodiny...

... může mít podobu neodolatelných domácích lahodných čokoládových lanýžů či domácích pralinek.

Po nekonečném rozhodování se, zda pralinky či lanýže, padla nakonec volba na pralinky (čokoládovými lanýži mi totiž mladší sestra těsně před Vánocemi tak trochu vypálila rybník, dodala je rodině jako součást balíčku vynikajícího vánočního cukroví). No i pralinky není tak úplně přesné označení, já vyzkoušela recept na čokoládové bonbóny.



Vycházela jsem z tohoto receptu na čokoládové bonbóny s chilli. Praktická aplikace však ukázala, že by se z formiček (použila jsem silikonové formičky na led z IKEi) bonbóny po vytuhnutí vyjímaly snadněji, pokud bych si dala více práce s přípravou a vyrobila bonbóny jako klasické pralinky, tj. s čokoládovou "skořápkou". 

S bílou čokoládou to ještě šlo, ale u karamelové vrstvy to byl téměř nadlidský výkon vytáhnout bonbón bez úhony na jeho vzhledu... Kdyby byl karamel pouze uvnitř bonbónu, nebyl by sice vidět, ale pracovalo by se s ním jistě o poznání lépe.

Oč složitější to však bylo s vyprošťováním z formiček, o to víc jsme si pak "narušené" kousky vychutnali :-)

Další inspiraci na alternativy použitého receptu najdete zde pro pralinky s likérem, pro pralinky se skořicí a pro kávové pralinky. A pokud by někdo zatoužil pro čokoládových lanýžích, nechť omrkne receptury zde, či zde pro lanýže s bílou čokoládou a brandy  a zde pro čokoládové lanýže s koňakem a chilli

Sladké pozdravy pouhý jeden den před příchodem Ježíška 

A.

4 komentáře:

  1. Já nikdy žádný jedlý dárek nedostanu a přitom bych tak ráda! (Domácí uzené se nepočítá! :D ) :D A propos...letos jsem dělala také čokoládové lanýže (s kandovanou pomerančovou kůrou) a byla to taková "patlačka", že jsem si říkala, že už nikdy více (ovšem chuť miliónová)! :D
    Ps. Andulko, Tobě i tvé rodince překrásné Vánoce prožité s láskou a radostí a díky za všechny Tvé milé příspěvky, kterými nás denně inspiruješ. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, třeba ještě nenastal ten správný čas :-) Jo a domácí uzené se tedy rozhodně počítá, alespoň u nás bychom ho brali :-) S lanýži to zkusím příští rok. Dík za tip na kombinaci s kandovanou pomerančovou kůrou, to by mě nenapadlo. Určitě jsou ještě lepší. A k PS: mockrát děkuji, i Tobě krásné Vánoce (u nás nekončí 2. svátkem vánočním) :-) Díky za opětovné zastávky na tomto blogu a všechny milé komentáře. Krásný večer A.

      Vymazat
  2. Aničko, celé Tvé rodince pohodové Vánoce a hlavně hodně zdraví v novém roce... ♥ Užívejte si nejen dnešní den, ale i všechny další.... a ať máš stále o čem psát...
    D. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji! Krásné Vánoce i Tobě a Tvé rodině. A do nového roku si ještě určitě napíšeme, ale zdraví rozhodně teď i v novém roce! :-) Krásný večer A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna