úterý 8. prosince 2015

Něžně zimní...

... polštářek v režné barvě s krásnými bílými motivy označovanými jako paisley patří do kategorie mých spíše jemněji laděných výrobků. Nápad na jeho ušití jsem dostala během přípravy výrobků na náš školní adventní jarmark během probírání vhodných látek, které na adventní výrobky použiji. 


Tuto látku jsem, myslím, nakonec nevyužila, ale ten polštář jsem v ní viděla hned, tak jsem si do ní pro jistotu střihla, abych později nezapomněla :-)

Pokud vám padl do oka, najdete jej v nabídce obchůdku anama jama, který máme se sestrou na Fleru. A na světě už je i jeho varianta s mou oblíbenou ručně háčkovanou bambulkovou bordurou v bílé barvě... jen nafotit... polštářek je s ní pěkně "šmrncovní" a taky myslím, že s ní už je to téměř dokonalá iluze paní zimy :-)

A pokud jde o krásný a velmi inspirativní vzor paisley - ten bývá často spojován s módou hippies a érou 60. let. Je však mnohem starší. Je to vzor tvořený drobnými květinovými motivy seskupenými do tvarů piniových šišek nebo kapek vybíhajících do špičky. Název tohoto nezaměnitelného vzoru vznikl od skotského starobylého města Paisley. Tam se vyráběly tkaniny právě s tímto vzorem, odvozeným od původních indických a perských rostlinných motivů většinou v červených a hnědých odstínech. Ty byly do Evropy dovezeny už v 17. století. Jeho využití je široké - od bytového textilu a koberců, přes oblečení a módní doplňky, po dekorování nábytku či tapety.

Zdroj obrázků: www.pinterest.com

Krásný den 

A.

4 komentáře:

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna