neděle 15. července 2018

Nevím...

... čím dřív po těch pár dnech, co jsme byla mimo domov, začít.

Zda začít z dobrého, ještě lepšího nebo špatného konce.

Zda mluvit jen o tom, co mě těšilo a to, co mě rozesmutnilo, nechat být a neventilovat dál než v rodině.

Nebo být nejen sama k sobě upřímná a psát do blogu, navzdory tomu, že součástí jeho názvu jsou "kratochvíle", i o věcech, o kterých přemýšlím a nevnímám je jako čistě pozitivní. Možná však můj pohled může přinést zamyšlení i někomu dalšímu a skrze něj pak mohu alespoň malým dílem přispět ke změně k lepšímu... Dokážu však to, co se mi honí v hlavě, shrnout do srozumitelného a pochopitelného textu?

Myslím, však že to nakonec udělám. Už jen proto, abych měla na stará kolena co číst :-)

Ale až přijde ta správná chvíle.

Teď čistě pozitivně. Protože pozitivní mysl dokáže člověka posouvat i v těch nejtěžších chvílích a s blbou náladou se člověk daleko nedostane .-)

Zážitky z našeho týdenního "putování" po Orlických horách - díl první aneb jak se mi zatajil dech. 

Upozornění:
Pokud sledujete tento blog pravidelně, nepokoušejte se v několika chystaných příspěvcích na téma Orlické hory hledat jakoukoliv časovou posloupnost. Bude to asi divoké povídání, kdy se v jedné chvíli budeme cpát borůvkami na horské mezi a v další budeme putovat v čase zpět v Babiččině údolí. Jednou budeme v sedlech kol, v jiné v běžeckých botách zdolávat kilometry místních cestiček a cest a v další přejíždět po asfaltu hřebeny hor, abychom navštívili naše polské sousedy s udičkou na pstruhy v ruce :-))

Dnes bych vás ráda zavedla na nádherné místo. Místo, na kterém se mi zatajil dech. Místo, na kterém mi bylo moc dobře. Místo, kde i naše obyčejně hlučnější děti přirozeně a samy ztichly a domlouvaly se šeptem :-) Místo plné klidu. Místo plné světla. Místo otevřených srdcí. Místo dobrých skutků. Místo druhých šancí... Místo úsměvů a pozitivního myšlení.


Místo, které díky iniciativě faráře Josefa Suchára a rodiny Němcových po mnoha letech ožilo.

Kostel Nanebevzetí Panny Marie a jeho okolí v Neratově. Kostel se skleněnou střechou.












































Poprvé jsem se o něm dozvěděla z rozhovoru s panem farářem zde. Pak ještě párkrát z příspěvků na blogu některých blogerek a od mých příbuzných žijících v tomto regionu.


Uchvátil mě kostel sám. Pro mě je to nejkrásnější kostel, který jsem kdy navštívila. Okouzlil mě příběh toho místa. Fandím panu faráři, neratovskému sdružení i všem obyvatelům Neratova. Když se něco v praxi povede a jedná se o unikát, hovoří se často o příkladu dobré praxe. A tady bezpochyby je :-) 

Krásné dny

A.

18 komentářů:

  1. Aničko,začali jste tím nejlepším!Těším se na další zážitky z cest,i když nebudou úplně pozitivní.Není každý den zalitý sluncem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, tohle nebyl začátek. Ale přesto jsem s tím začala tady na blogu :-) A aby nedošlo k nedorozumění - zážitky z cest máme pozitivní a krásné. To méně pozitivní mě v Orlických jen dostihlo a s Orlickými horami to nemá nic společného .-) Nechtěla jsem začínat negativně. Krásné dny A.

      Vymazat
  2. Aničko, nádherné místo, nádherné fotky. Sem bych se jednou také chtěla podívat.
    Přeji krásné dny plné pohody a klidu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji za ohlas. Skutečně to místo stojí za návštěvu. Nám se líbilo moc - malým i velkým :-) Krásné dny i Tobě A.

      Vymazat
  3. To je nádhera... Dokonalé světlo, ještě dokonalejší fotky. Věřím, že mě sem mé kroky taky v pravý čas jednou zavedou, i když přes půl republiky...
    Děkuji za pohlazení.Mějte se moc hezky. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, moc děkuji za ohlas. Kostel je fotogenický sám o sobě. Věřím, že Vás cesty k němu jednou také dovedou. I my jsme cestovali daleko, rozhodně to stálo za to :-) Krásné dny A.

      Vymazat
  4. Aničko, nádherné místo, kostel...a pište, život je o radostech i starostech.
    A hlavně těšení se z malých věcí a být vděčný, za vše i radosti a starosti - ty nás pak posouvají dál...moc zdravím Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Aničko, to je nádhera. Tají se mi dech jen z fotek. Jdu si to hned někam zapsat, ať další léto vím :-) Těším se na tvé další příspěvky. Pa:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, to mě moc těší, že jsem Tě taky nalákala. Neratov, ale vůbec celé Orlické hory a jejich podhůří stojí za návštěvu. My jsme byli nadšení a nikomu z nás se nechtělo zpátky domů. Tak nám tam bylo dobře :-) Krásné dny A.

      Vymazat
  6. Prosím, jedná se o neratovský, nikoli neratovický ( ten by byl v Neratovicích- kousek od Prahy )
    něco o tom vím, znám Neratov i Neratovice.
    Jiřina z N.
    nechala bych to být, ale opakuje se to u mnohých blogerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, díky za opravu. Ano, máte určitě pravdu, přídavné jméno od Neratova jsem vytvořila nesprávně :-) Opravuji i v textu, aby nedošlo k záměně. Mějte hezké dny A.

      Vymazat
  7. Aničko, tento kostel jsem poprvé viděla nedávno a to díky kolegyni, která tam byla na služební cestě ohledně předávání jedné ceny. Uchvátil mne na první pohled! Krásné léto! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, díky za zastavení i komentář. Krásné letní dny i Tobě A.

      Vymazat
  8. ano, i my tam byli......úžasné místo...…. z Jizerek přeji krásný den bez mráčků (i v duši)- Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, díky za komentář i přáníčko :-) Zdravím do Jizerských hor A.

      Vymazat
  9. S příspěvky o kostele a sdružení v Neratově se najednou u různých blogů "roztrhnul pytel". Nevím, jestli je to rozumné a dobré, aby se z něj stalo módní místo, kde platí, že "kdo jej neviděl, jako by nebyl". Já i moje rodina o místě víme již řadu let, navštěvovali jsme jej ještě když to byla původní ruina a neměli jsme nikdy potřebu dávat okatě najevo naši výjimečnost tím, že ukážeme "já jsem tam byl". Prosím trochu pokory, milé dámy. martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, nerozumím Vaši averzi vůči těm, kteří místo navštívili a sdíleli to s ostatními. Cítím z ní dotčenost. Je-li takových osob, které se o své zážitky z cest podělí s ostatními víc, o jaké potřebě dokazovat svou výjimečnost se tu vlastně bavíme? Zatratíte proto i všechny cestovatele, kteří sdíleli své zážitky a dojmy z cest v cestopisech ap. jen proto, že nebyli jediní, kdo daná místa navštívil? Tento příspěvek (a věřím, že ani žádný z těch, které jste četla na jiných blozích) není postaven tak, že kdo na to místo nepojede, jako by nebyl. Je hezké, že místo navštěvujete už řadu let a mohla jste tak sledovat jeho vývoj od samého začátku až do současnosti na vlastní oči. Patrně bydlíte někde poblíž. Pro mne však byla naše první návštěva toho místa událost, už jen proto, že mě od něj dělí více než 200 km. Pro mne jsou příspěvky, články, rozhovory ad. na toto (míněno cestovatelské) téma vítané. Jsou pro mě zdrojem inspirace, kam s rodinou vyrazit, ale také zdrojem informací zprostředkovaných jinými, kteří mohou a chtějí cestovat více než já sama, o místech, na něž se třeba nikdy sama nedostanu. Neznám Vaše motivy k tomu, proč jste napsala tento komentář a nechci si vytvářet žádné domněnky. Mrzí mě ale, že se tu vůbec objevil a za sebe bych poprosila o více ohleduplnosti k názorům ostatních. Nikdo Vám přeci články na blozích nenutí. Možností, jak trávit příjemně čas, je mnoho. A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna