čtvrtek 28. února 2019

Tak jo, taky už na mě leze...

... jaro, i když jsem se zimy dosud držela zuby nehty :-) 

Letošní zima mi utekla neskutečně rychle. Možná i díky tomu, že byl sníh a my si mohli více užívat i venku. Navzdory určitým omezením spojeným s Viktorčiným prodělaným zánětem ledvin. 

A taky díky zaneprázdnění svými "osobními" projekty, které jsem buď nově rozjela (nestěžovací výzva, "zpomalování"...), nebo udržuji a prohlubuji nebo rozšiřuji z předchozích let (angličtina a francouzština se mi staly momentálně velkou vášní, která mě dočista pohlcuje a určitě se u nich ještě někdy více zastavím, protože ovlivňují můj život i v původně nečekaných oblastech, čtení knih, ranní běžecké tréninky,...).

Přelom února a března ale pro mě téměř každoročně představuje pomalý, ale jistý nástup nové zahradnické sezóny a patří k mým nejoblíbenějším obdobím z celého roku (stále se nemůžu rozhodnout, zda mám raději jaro nebo podzim :-)). Je pro mě znamením života a probouzení se se vším, co k tomu patří. 


Letošní přelom zimy a léta navíc zpestří očekávaný rodinný přírůstek u mé nejmladší sestry. Je to na spadnutí a my čekáme každý den radostnou zprávu o příchodu nového človíčka na svět. Možná ale trpělivě čeká na sestřiny narozeniny 1. března :-))

Každý citlivější pozorovatel už vnímá změnu ve vzduchu. Prodlužující se dny, více světla, švitořící ptáky... A i když nás ještě může počasí překvapit mrazíky, možná i přechodnou sněhovou pokrývkou, já věřím, že jaro přijde už brzy.

Včera mi to tak krásné počasí nedalo a odpoledne jsem na hodinku a půl vyrazila do zahrady a začala trochu pracovat na jarním úklidu. Zatím stříhám jen odumřelé natě trvalek, abych uvolnila prostor novým lístkům, které už začínají s jarními cibulovinami pomalu rašit. Vzhledem k velikosti zahrady mě to na pár dnů určitě zabaví :-) 


A pak... rodí se mi celou zimu v hlavě plán na pár zahradních úprav... než jsem včera usnula, promítl se mi v hlavě celkem přesný obraz toho, co se doposud jen v nejasných obrazech rýsovalo... dneska odpoledne to musím ověřit v terénu, ale něco mi říká, že to bude "ono" :-)

Jak prožíváte tohle období vy?

Krásný slunečný den

A.

6 komentářů:

  1. Aničko, dobře znám tyhle pocity, ale sama sobě si říkám - opatrně, ještě je čas! Zatím jsem jenom pohrabala část trávníku, který je schovaný za domem a hodně se nám tam daří mechu. Dnes se chystám sestříhat pár keřů. Ale ještě ráda si tvořím doma, užívám si poslední chvilky. Až mne zahrada zavolá nahlas, už na to tolik času mít nebudu. Nu, hlavně budu tak utahaná, že budu usínat v sedě :o))).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, souhlasím, i já jsem opatrná. Vím, že trvalky i nějaké ty mrazíky nebo případnou sněhovou nadílku ustojí i bez suchých natí. Keře ještě nestříhám, stejně jako trávy. Ovocné stromy už mám, ale na ně už je čas (jádroviny, peckoviny řežu až ve květu nebo těsně po něm), stejně jako na ovocné keře. Hrabání trávníku je dobrý nápad, nadhodím to dneska zbývajícím členům posádky :-) Dávkuju si ale postupně, ten pobyt venku má blahodárný účinek nejen na tělesnou schránku, báječně si u toho vždycky vyčistím nejen zahradu, ale i vlastní hlavu :-))) Měj se krásně A.

      Vymazat
  2. Jo, jo Aničko, už nám to zase na zahradě začne :-)
    Já už to také nevydržela a s nůžkami obešla zahradu ;-)
    Ještě nás plno práce čeká, ale těším se !
    Zatím vytahuji očima ze země jarní cibulky ;-)
    Jsem zvědavá jaké nové nápady Ti nedají spát ?
    A přeji již dopředu hodně zdraví malé/ malému neteřince / synovci !
    krásné před jarní dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, to už je asi úděl všech zahradníčků v tuhle dobu... už se nemůžeme dočkat, až zase vyrazíme do terénu, viď? :-)

      K novým nápadům - neboj, spím dobře, právě když se mi těsně před spaním objevil obraz toho, nad čím jsem už delší dobu před tím špekulovala, usínalo se báječně. Měla jsem to konečně vyřešené :-) Ale uvidíš, já se pochlubím, až na tom začnu pracovat .-)

      K miminku - za něj i jeho maminku děkuji - měl by to být chlapeček :-)

      Měj se krásně A.

      Vymazat
  3. Ahoj, Anička, veru aj nás to v pekné slnečné dni ťahá do záhrady, zatiaľ len obzerať :) Manžel ostrihal hrozno, ale k ovocným stromom sme sa nedostali. Plány v záhrade ... u nás je to zložité, keď máme záhradu vo svahu, kombinácia užitkovej a okrasnej - prednosť majú zemiaky a zelenina :) Ale inšpirujem sa na tvojej stránke Kvetoucí zahrada :) Chcela som sa opýtať, keďže bývame pri hlavnej ceste, čím by sme sa odtienili od áut, niečo, čo rýchlejšie rastie. Prajem veľa tvorivých nápadov a ďakujem za inšpirácie :) Maja

    OdpovědětVymazat
  4. U nás byl ještě do poloviny týdne sníh, takže zahrada odpočívala, ale už jsem byla očima vytahovat sněženky a mám v plánu o víkendu zasít semínka zeleniny.Těším se na tu krásnou zelenou, která začne probírat zahradu ze zimního spánku.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna