pondělí 5. listopadu 2018

Tak zase zpátky doma :-)

A aby to nevypadalo, že jsem se tam jenom poflakovala... tak přikládám i několik "pracovnějších" fotek :-)





Po "Puy du Foušském" vymrznutí mi byla pár dnů permanentní zima... zryla jsem tak ségře další kus trávníku na nový záhon před domem, abych se trochu zahřála... jo a fungovalo to skvěle :-) Později jsme v něm spolu půdu ještě kopačkami rozmělnily a připravily na výsadbu keříků a trvalek (letos už ale moc parády nenadělají, tak třeba příští rok :-)).








Stihly jsme spolu zajet do jedné bezva francouzské okrasné a ovocné školky, se sympatickým majitelem domluvit dodávku rostlin do nového záhonku i ovocné stromy a keře do zahrady.

Veškeré dostupné nářadí jsme pak užily při kopání jam pro ovocné keře a stromy. Původně ségra mluvila jen o třech stromech letos na podzim. Ale když jsem vyryla tři jámy, usoudila nakonec, že těch stromů bude pět 😅


A taky jsme pro ni vybudovaly vytoužený vyvýšený zeleninový záhon... No vlastně dva, protože co už, když už, že? 🙃 Básní o tom, jak bude chovat ovce nebo kozy, mít vlastní slepice, poníka, pěstovat zeleninu, ovoce... Tak jsem zvědavá, jak dlouho jí to vydrží.






I to byl jeden z důvodů, proč jsme k tvorbě záhonů použily materiál dostupný na místě (staré větve z její dubové aleje), bioodpad (staré větve, chrastí, listí, drny z předchozí úpravy záhonu...), který vydala zahrada, vč. extra uleželého kompostu ještě od předchozího majitele zahrady. Přírodnější už to fakt být nemůže 🍀


A (ještě před tou francouzskou rýmičkou) jsem stihla dvakrát i vyběhnout... běhá se tam krásně... ale těžce, měla jsem pocit, jako bych s sebou táhla mnohem těžší nohy, než jsem zvyklá od nás... to kroužení kolem místního rybníku v první den ale mělo svoje kouzlo :-)




A to už bude (skoro) vše z mých podzimních francouzských cest .-)

Krásný den

A.

6 komentářů:

  1. Aničko,vítej doma !
    Koukám, že ani ve Francii jsi se neflákala ;-)
    Jsem zvědavá, jak se nová výsadba rozroste a také jestli ségra opravdu bude mít malou farmu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji :-) Na sestřinu zahradní a chovatelskou zkušenost jsem taky moc zvědavá :-) Krásný den A.

      Vymazat
  2. Aničko, všude dobře, doma nejlíp! Viď. ;-) Udělaly jste se ségrou pěkný kus práce. :-)
    Zaujal mě ten vyvýšený záhon takto "vyrobený". To nevadí, že to není úplně utěsněné? Měla bych strach, že při zalévání se mi část odplaví (třeba i semínka?). Měj se krásně! D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, přesně tak! Doma je doma, i když bylo ve Francii krásně a uteklo nám to tam jako voda. Pokud jde o ten záhon - realita ukáže, ale já si myslím, že vrchní vrstva záhonu (kompost) ještě přes zimu slehne, takže i při zálivce by se neměla nějak dramaticky odplavovat ven. Ostatně vyvýšené záhony mají hodně dlouhou historii a v Evropě se objevovaly už ve středověku. Původně se dělaly úplně bez "ohrádek", ty přibyly později právě z důvodu, aby se půda z navýšených "hrbů" půdy tolik neodplavovala. V té době se hodně používaly i "ohrádky" z vrbového proutí a ty určitě taky měly větší či menší škvíry. Větší část výplně ohrádky navíc tvoří materiál, který v nich bude bezpečně "držet". Jsem optimista :-) Krásný den i Tobě A.

      Vymazat
  3. Aničko, sledovala jsem tvé příspěvky z Francie. Je to nádhera, ta botanická zahrada mě dostala. Udělaly jste kus práce. Já se se svou zahrádkou pořád rozhoupávám, chtěla bych na ni vyvýšené truhlíky. Dívala jsem se na tvůj postup na kvetoucí zahradě, o svém plánu řekla i domovnici a volný kousek před barákem si rezerovovala. :-) Snad do jara vše promyslím, teď na podzim jsem to nezvládla.... Děkuji za dosavadní tipy a inspiraci! :-) Pa L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, díky za ohlas. Pobyt u ségry jsem si moc užila, bylo to krásných 11 dnů :-) A k Tvé zahrádce - věřím, že ten správný okamžik teprve přijde a pak to budeš mít hotovo natotata :-) Krásný večer A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna