pondělí 16. listopadu 2015

S ulitkami...

... z listového těsta plněného makovou a ořechovo-medovou náplní jsem vyrazila na náš poslední tvořivý podvečer v obci. 

Jednu dobu doma listové těsto stále chybělo, tak to chtěl muž napravit a téměř při každém nákupu přidal do košíku i jeden balíček mraženého listového těsta... V mražáku však už není k hnutí, dostala jsem tedy bojový úkol co nejdříve zpracovat do tepelně upravené formy všechno, nač v něm narazím :-)

Dnes tedy tip na rychlovku z listového těsta, kterou jistě znáte, ale možná s jinými náplněmi.


Techniku výroby "šneků" ovládá určitě každá hospodyňka, tak jen v závěru lehké připomenutí.


Maková náplň
Potřebujeme 0,5 hrnku mletého máku, 0,3 l mléka, cukr dle chuti, špetku skořice, 2 lžíce povidel (příp. rybízové marmelády), trošku rumu. Samostatně pak můžeme ještě přidat namleté lískové ořechy - viz postup níže.

Všechny suroviny na makovou náplň svaříme v hrnci do husta (krémova) a necháme vychladnout. Dále viz postup níže.

Ořechovo-medová náplň
Potřebujeme 50 g namletých lískových ořechů, rozpuštěný včelí med.


Troubu si předehřejeme na 180-200°C (u každé trouby trochu jinak). Balíček listového těsta rozválíme na pomoučněném vále na tenkou placku. Tu potřeme rozšlehaným vejcem, posypeme skořicí, vanilkovým cukrem a mletými lískovými oříšky, pomažeme makovou náplní (či v případě ořechovo-medové náplně pokapeme rozpuštěným medem) a pevněji srolujeme. Roládu pak krájíme na asi 1 - 1,5 cm silné proužky, které klademe naplacato na plech vyložený pečícím papírem (nám došel, musela jsem proto sáhnout po alobalu) a potřeme je rozšlehaným vajíčkem. Pokud mají šnečci před pečením tendenci se rozmotávat, zatáhneme jejich konec vždy pod šnečka. Šneky pečeme v předehřáté troubě asi 10 - 15 min. (do zrůžovění). Na závěr můžeme lehce posypat sítkem s moučkovým cukrem.

Šnečkům třikrát zdar!


A.

4 komentáře:

  1. Ty děláš chutě. Vypadá to úžasně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nic jednoduššího, než si podobné šnečky vyrobit :-)) Krásný večer A.

      Vymazat
  2. Aničko, šneky já mám moc ráda, manžel moc ne, ale neva. a zrovna mám jedno těsto v lednici a zbytek makové nádivky, tak upeču makové.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna