středa 7. října 2015

Šedo-šedá deka...

... oživená červeným čtvercem a několika proužky v téže barvě už bude brzy hotova.  Tedy doufám. Podle rychle ubývajících klubíček příze to tak rozhodně vypadá :-)


Už pomalu přemýšlím nad tím, jakou borduru zvolím - jednak nad vzorkem, jednak nad barvou. Koketuji s myšlenkou pustit se do mé oblíbené bambulkové bordury... ale byla by to makačka... a ještě jsem nezkoušela, jak by dece slušela. A má záliba v červené mne směřuje tímto směrem... Na druhou stranu ani v jednom z šedých odstínů by nemusela bordura vypadat zle... Co myslíte vy?

Mějte se krásně podzimně

A.

15 komentářů:

  1. Aničko,
    ty jsi neskutečná !
    Tuhle deku bych štrykovala já dokonce života ;-)
    A borduru, já jsem také v zimě na vínovo-červenou, ale z praktických důvodů bych volila barvu, která ti zbyde;-)
    Krásné chumlací dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilu, neskutečně umanutá, to by sedělo :-) A s barvou bordury - no já jsem právě byla ve fázi, kdy jsem si ještě mohla vybírat :-) Teď už jsem to zase potáhla kousek dál a i když jsem objednávala červené o klubíčko méně než u obou šedých, tak mi ji zbylo nejvíce. Prostě podvědomí dělá svoje :-) Vypadá to na tu červenou. Tak teď se jen rozhodnout pro ten vzorek bordury. Manžel mě od "bambulkování "zrazuje, ať prý udělám něco jednoduchého a jdu natírat jeho vítězný oblouk na růže v zahradě... :-) Krásné dny i Tobě A.

      Vymazat
  2. A můžu se zeptat, kdy tohle všechno stíháš? Já pletu deku od jara (je teda pravda, že přes léto jsem na to nešáhla... ) ale rozhodně nedělám tak velké/rychlé pokroky... Vypadá to moc pěkně. Já bych byla pro šedou obrubu, aby to nebylo tak křiklavé, ale to je jen můj názor, udělej si to podle svých představ, jak se ti to bude líbit a hodit. Jsem zvědavá na výsledek! Hezký den, Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, já se snažím využívat každé volné chvíle - když se děti spolu samy zabaví, tak sedím u nich, ale ruce nezahálejí, nebo když jdeme celá rodinka ven na dětské hřiště, tak si taky s sebou beru tašku s háčkováním... co kdyby náhodou a pak všude, kde se na něco "čeká" a nemám s sebou děti - k lékaři, na úřady, n kosmetiku, dvakrát do roka ke kadeřníkovi... :-) . Hlavní prostor ale mám, když Jirka spí po obědě (Viki chodí do školky) nebo když jdou spát večer, tak to je hromada času... jen to vstávání ráno už je horší :-)

      A taky je velký rozdíl mezi tím, zda deku pleteš nebo háčkuješ. Pokud si člověk při háčkování nevybere vzor ze samých krátkých sloupků, jsem přesvědčena, že háčkování jednoznačně přibývá rychleji než pletení (výška jednoho řádku je prostě vyšší než u pletení). Tak možná zkus vzít i ten háček do ruky, uvidíš, budeš mile překvapena. A co třeba rovnou granny square? To je pro začátečníky jako dělané :-))

      K obrubě - váhala jsem mezi světle šedou a červenou, ale nakonec mi zůstalo nejvíce červené (ačkoli klubíček jsem kupovala o jedno méně než u šedých), nějak jsem si ji asi podvědomě šetřila na vítězné finále :-)) A průběžně mě ta červená klubíčka tak nějak aktivizovala a já jela jako drak :-))

      Měj se krásně A.

      Vymazat
    2. Opravdu se těším na výsledek, určitě bude stát za to!
      Na háčkování se chystám, jen musím dodělat pletené resty, aby na mě nic nečekalo.
      Já pletu jen po večerech, ale zase občas musím skončit, že mě bolí ruce, tak abych si neuhnala nějaký zánět v zápěstí a tak. Naštěstí používám spojené jehlice, takže celá váha není jen na nich, ale na tom lanku a tak si ruce šetřím, co to jde.
      Přes den by mi to děti rozcupovaly, teda Terezka už asi ne, ale Ondra by to nenechal jen tak, proto to před ním nevytahuju :-) Tak přeji pěkný háčkovací den :-)

      Vymazat
    3. Moni, mě taky občas z háčkování bolí ruce a souhlasím, že obezřetnost je zde na místě. Zánět šlachy už jsem si uhnala (letos v létě, i když to bylo z jiného důvodu... ale téměř pokaždé je problémem dlouhodobá jednostranná zátěž svalu). Snažím se to tedy řešit tím, že činnosti střídám (naštěstí mne toho baví tolik, že není až takový problém najít na čas adekvátního náhradníka :-)) Tvoření s dětmi je trochu komplikovanější, ale záleží, jak u koho - u Viki to tolik nešlo, Jiříček je ale vůči mému háčkování prakticky "imunní", takže se to dá :-) Hezký den A.

      Vymazat
  3. Aničko obdivuji rychlost, borduru bych brala červenou, hezky pak deku rozzáří. ale jakou vybereš se nechám překvapit, určitě bude krásná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, taky jsem si říkala, že červená bordura by mohla být pěkným zakončením. Nechci ale, aby bylo červené na dece moc... ale snad to vyjde :-) Hezký večer A.

      Vymazat
  4. Aničko mohla by si napsat spotřebu a rozměry deky až dotvoříš ? Docela by mne zajímala spotřeba na tento vzoreček, chystám se ho také na deku použít. Hm, borduru u tohoto vzorečku bych vůbec ani nevěděla jakou, natož kterou barvou :o)))). Já jsem loňskou deku z Beby Merino jen nakonec obháčkovala raččími sloupky - ale měla jsem jiný vzorek než ty. A spotřebovala jsem skoro 1 kg příze.
    Jinak tedy pořádně fofruješ, háčkuješ jak rychlá střela.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě jsem se chtěla zeptat, háčkuješ kolem dokola ? Začala jsi červeným obdélníkem nebo čvercem a v rozích rozšiřuješ, chápu to dobře dle fotek ? Jen mne zarazilo na téhle fotce, že máš střídání barev na okraji (jako kdyby si střídla řady rub a líc) jak jsou vidět odstřižky, tak teď nevím jak to vlastně háčkuješ :o))). Napsala jsem to asi zmateně co ?

      Vymazat
    2. Álo, koupila jsem si 5 světle a 5 tmavě šedých klubíček (jedno po 50 g) a 4 klubíčka červená (stejná gramáž), celkem tedy 700 g příze Baby Merino od Dropsu. Rozměry - to se uvidí, až dojde příze, ale určitě pak napíšu.

      A doplňujícímu dotazu - začala jsem háčkovat čtverec a pak jsem ukončila přízi a navázala jí na začátku jedné strany a háčkovala do konce a pak druhou stranu a obrátila práci a háčkovala zase zpátky. Vždy tedy jen dvě strany. Nnepracuje se tedy jen z lícu, jak je u granny square obvyklé, když se háčkuje do čtverce, ale i z rubu - jinak by to ani nebylo technicky možné, není to žádný můj výmysl, podobnou deku jsem viděla na Pinterestu a tak jsem to chtěla zkusit taky - jen mi nešlo do hlavy jak to dělají, aby to nemuseli otáčet... a v návodu jsem pak zjistila, že otáčeli :-)) Tak snad je to teď srozumitelnější. Konce přízí zapracovávám vždy až na konec (před háčkováním bordury).

      Snad je to srozumitelné.

      Hezký večer A.

      Vymazat
    3. Díky za odpověď, tenhle způsob jsem zatím ještě neviděla. Takže vlastně nebude ten červený čtverec uprostřed, chápu to dobře ? Protože to by se háčkovala kolem dokola a jen po lícu. Hm zajímavé, opravdu.
      Člověk se neustále učí....
      Ála

      Vymazat
    4. Álo, přesně tak, čtverec bude v rožku celé práce a nad ním se budou vždy po dvou stranách táhnout pruhy. V návodu měli široké pruhy, já si to ale dělám po svém a střídám různě barvy i šířky pruhů.

      Vymazat
  5. Ani, taky bych dala červenou, bambulková by byla krásná, ale manželovy čistě zištné důvody jednodušší verzi taky chápu :-)
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je taky chápu, ale i když natírání miluji, tak bude nejspíš červená i bambulky, bude-li dost příze :-) Krásný den i Tobě A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna