pondělí 14. prosince 2015

Máme doma vačnatce...

... alespoň během posledních nocí, během nichž bojuje s průvodními jevy nachlazení (rýma, kašel). Na urgentní přání tatínka jsem našemu malému vačnatci (Jirkovi) ušila spací vak. 



Jak už to u malých dětí bývá, často se v noci odkopává, což není běžně žádný velký problém. Když je však nachlazený, jsme rádi, když je pěkně v teploučku. 

Vak je ze tří vrstev - vrchní a spodní jsou bavlněné, vnitřní výplň je z vatelínu. Zapínání na zip. Zkombinovat vše dohromady tak, aby nikde (ani v podšívce) nebyly viditelné švy mi přišlo téměř jako nadlidský výkon. Ale protože dříve jsme jeden takový vak měli, věděla jsem, že to musí jít, jen přijít na to, jak...

Spací vaky, které jsme u dětí používali, když byly ještě menší, už jsou dávno pryč. Chyběl tak vzor, ze kterého bych mohla vycházet. Ale nakonec vznikl střih i alespoň hrubá představa o tom, co kdy a kde sešít a vak je konečně v provozu :-)

Jak to máte se spacími vaky u malých dětí vy? Používáte či používali jste je někdy nebo je zavrhujete?

Krásný den

A.

14 komentářů:

  1. Ahoj, přeji brzké uzdravení! U nás je to stejné, děti se odkopávají a navíc jsou teď oba také nastydlí. Akorát že Ondra ten spací vak nemá rád, takže volím teplá pyžama a než jdeme spát, tak se ho snažím přikrýt a doufám, že mu to chvilku vydrží :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a přes to všechno jsem ti zapomněla ten vak pochválit, protože vypadá naprosto skvěle!!!

      Vymazat
    2. Moni, mockrát díky za komentář i přání brzkého uzdravení. Jirka je snad už téměř zdráv, ale začíná nám pokašlávat Viki :-( Do Vánoc si tak užiju doma obou dětí od rána až do večera... A nevím čím to je, ale mám pocit, že se proti mě spikli a chtějí, abych se do těch Vánoc pomátla na smyslech... :-) Ale k spacímu vaku - u nás je obě děti jako miminka a batolátka milovaly, teď už odvykli, takže Jirka se z vaku ze začátku vysvlékal, ale když se do něj pak chtěla nasoukat Viki, žárlivost udělala své a zůstal v něm :-)

      Vymazat
  2. Líbí se mi u vás, jak jste všestraná, háček, jehlice, šicí stroj.A ještě se stíháte podělit s námi.Díky za to.Mám k vám prosbu, mohla by jste mi dát odkaz na ten zik zak vzorek? Nějak to nemůžu najít a líbila by se mi z něj barevná deka že zbytků.Děkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, díky za návštěvu i komentář. Všestrannost je také pěkné označení pro horší vlastnost, kdy člověk neustále přeskakuje od jedné věci k druhé a nic nedotáhne... Tak teď se musím hodně snažit pěkně dotahovat, co "rozjedu" :-) K dece - odkazy naleznete v komentáři k tomuto příspěvku: http://agnieszcinykratochvile.blogspot.cz/2015/11/z-hackovane-zik-zak-saly.html. Tak ať se deka podaří podle Vašich představ. Krásný den A.

      Vymazat
  3. Aničko, my jsme spací vak používali hodně dlouho, hlavně kvůli tomu nočnímu odkopávání, studeným nožkám, zádům a následnému nachlazení. Takže já jsem určitě pro! :-) A ten tvůj je parádní! L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, Lucko, koukám, že řešíme úplně stejný problém :-) Díky za pochvalu, snad splní i svůj praktický účel. Krásný den A.

      Vymazat
  4. Vak jsme pouzivali asi do dvou let, ted se vzteka ze se v tom nehne, takze je večně odkopaná, k tomu uz v dvoudilnem pyzamku, takze neky i holá záda...nemám ale řešení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá anonymní čtenářko, díky za komentář. V našem případě nedostatek místa ve vaku nehrozí, je hodně dlouhý a i do šířky je prostoru tak akorát na pohodlné spaní. Trochu jsem počítala, že by v tomto ohledu mohly být vzneseny nějaké výhrady a zařídila jsem se dopředu :-) Krásný den A.

      Vymazat
  5. Anička ... tvoj vak je veľmi pekný ... dynkovi sa bude spať ako vo vatičke ... :)
    Moje deti tiež spávali vo vaku ... hlavne ako mimina ... do dvoch rokov ... Mali ale vak pletený z hrubej mäkkej vlny. Bol to vlastne dlhý svetrík na gombíky, dole zošitý. Bol veľmi praktický ... nes by som určite radšej šila ...
    pozdravujem ... pa L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, já to pochopila :-) Vidíš to, pletený váček mne ani nenapadl... Měj se krásně A.

      Vymazat
  6. Joj, ty seš ale děvče šikovné! To musí být spinkáníčko v takovém krásném vaku:-) Taky by se mi jeden takový hodil, večně mám nohy studené jak žába:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, děkuji! A k tomu Tvému přání, on se dá ušít vak klidně i na dvoumetrového chlapa. Jen si ale říkám, co by na to řekl tak brzy po svatbě Tvůj choť, kdyby ses mu každou noc zababušila do takového spacího váčku :-))) Krásný den A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna