pátek 7. prosince 2018

Já kreslím!

Můj vztah ke kreslení a malování v období vysokou školou počínaje a několika dny zpět konče, je typickou ukázkou pěkně pevné bariéry vybudované uvnitř mojí hlavy.

Když jsem chodila na základku, patřily hodiny výtvarky mezi mé oblíbené. Po nástupu na střední školu, která byla na hony vzdálená uměleckému zaměření, jsem občas během výkladů učitelů k méně záživným věcem zaměstnávala ruce kreslením :-)

Jakmile jsem však začala studovat vysokou, přestala jsem (na přednáškách už se nedalo stíhat současně psát poznámky a kreslit) a až na výjimečné situace jsem se od téhle příjemné tvůrčí aktivity na dlouho odstřihla. Čím delší doba to byla, tím více ve mě rostlo přesvědčení, že už to "neumím" a vlastně jsem nikdy ani neuměla. Vnitřní blok jsem cítila skoro pokaždé, když jsem vzala do rukou tužku a chtěla něco nakreslit.

Zjistila jsem ale, že když občas něco klientům vysvětluji, hodil by se mi jako sůl tu jednoduchý obrázek, tu jednoduché schéma a potřeba kreslit opět znovu vyvstala. Chvíli mi trvalo, než jsem udělala první velký krok. Vydolovala jsem ze sebe poslední zbytky vzdoru a rozhodla se čelit nové výzvě a zkusit znovu kreslit .-) 



Pomocí grafického prográmku Inkscape, který umí výrazně usnadnit převod rukou kresleného a následně naskenovaného obrázku do velmi solidní grafické podoby, jsem tak vytvořila k jednomu ze svých příspěvků na Kvetoucí zahradě dva nové obrázky :-)





O té mrkvi, celeru a větvičkách ve vyvýšeném záhonu se mi sice bude zdát ještě týden, ale z výsledku mám obrovskou radost :-) Teď už jen zkoušet, zkoušet, pilovat a zdokonalovat .-)

Další komfortní zóna překročena :-)

Krásné dny

A.

8 komentářů:

  1. Aničko, to je ono!
    Já kreslit vůbec neumím, ale je fakt, že když to vidím na obrázku, dokáži se hned věc lépe představit .
    A tyhle vyvýšené truhlíky úplně vidím :-)
    Krásný adventní víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji za ohlas! S tím uměním neuměním - já si o sobě taky bůhvíco nemyslím, ale zkusit jsem to chtěla a jsem ráda, že jsem se pokusila. Vidím, že to jde a teď už to může být jen lepší .-) Krásný víkend i Tobě A.

      Vymazat
  2. Aničko, super! Já také lépe chápu s názornou ukázkou a hlavně si vše více zapamatuji. ;-)
    Přeji prima víkend. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji za pozitivní reakci. Mám radost :-) Máme to asi podobné, taky si spoustu věcí víc zapamatuji a zažiji, když to vidím napsané, nakreslené (a nebo to vyzkouším :-)) Pa A.

      Vymazat
  3. Aničko, jste dobrá, mám to podobně, ale překonávám to. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, díky za ohlas a přeji radost z toho sebepřekonávání se. Já mám :-) Krásné dny A.

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Álo, to si jen myslíš :-) Naše děti byly z mého výtvoru tak unešené, že mi hned kreslily i své obrázky s tím, že si jej chtějí taky převést do elektronické podoby a vybarvovat na PC :-) Viki už má svého sněhuláka a na Jirkovu kočku přijde řada dnes :-)

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna