středa 3. října 2018

"Je mně v sobě milo..."

"... a odráží se to i na mém jednání k okolí" a mnoho dalšího na sebe prozradila herečka v rozhovoru pro Český rozhlas začátkem minulého měsíce Simona Babčáková. 



Moc se mi tohle odvážné prohlášení líbí a pokud mohu soudit alespoň z rozhovoru, věřím, že je upřímné i pravdivé. Jsem také přesvědčena, že k tomuto životnímu rozpoložení nevedla úplně jednoduchá cesta... a také že neskončila, ale stále pokračuje.

Pro mne je to také hezká inspirace. 

Často svou pozornost zbytečně tříštíme a soustředíme na to, co je kolem nás. 
Možná by stálo za úvahu celé to trochu pootočit a začít se víc soustředit sami na sebe -
tj. začít víc "uklízet ve svých vlastních pokojíčcích", aby nám samotným bylo v sobě "milo". 
Věřím, že výsledky pak na sebe nenechají dlouho čekat :-)

Rozhovor se Simonou Babčákovou (ačkoliv ty, které moderuje paní Tachecí, ve mně stále zanechávají takový zvláštní, těžko vyjádřitelný a rozpačitý pocit) se mi líbil natolik, že jej musím sdílet i s vámi.



Pro některé budou její slova možná těžce "uchopitelná", ale já s ní ve většině velmi souzním. Pro mě se dotkla řady témat, nad kterými sama hodně přemýšlím - od vystupování z komfortních zón, otázky smyslu života, lásky, přes ekologii až po roli v občanské společnosti. 

Máte-li ale rádi Jardu Duška a alespoň něco z jeho životní filozofie, myslím, že se vám bude Simona líbit taky :-)

Odkaz na rozhovor.

Hezký poslech a krásné dny

A.

4 komentáře:

  1. Musím přiznat, že rozhovory vedené paní Tachecí jsem ráda neměla a nemám...ale Simonu Babčákovou jako herečku ano :o).
    Pravda je, že když se člověk uvnitř sebe cítí v pohodě, radostně, vyzařuje to vše z něj, aniž by o tom přemýšlel. A tak to má být a já tomu věřím.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, dlouho jsem přemýšlela, co mi na ni tak vadí... a myslím, že jsem na to přišla, když jsem si srovnala její rozhovory třeba s těmi, které vede Lucie Výborná nebo Martina Kociánová - já z ní cítím, že potřebuje lidi chytat za slovo, aby se mohla postavit do pomyslné opozice, že tam není primárně ten zájem něco hezkého, zajímavého se dovědět, chybí mi tam víc empatie, otevřenosti, přátelství... Někdy mám pocit, že si trochu spletla žánr (jako by vedla politickou debatu, ne rozhovor se zajímavou osobností...).

      Ale zpět k Simoně a tomu pocitu "mít v sobě milo" - určitě souhlasím :-)

      Krásný den

      A.

      Vymazat
  2. Aničko, rozhovor jsem si dle tvého odkazu poslechla.
    A přiznám se, že mám trošku problém i s paní Babčákovou, je pro mě jako herečka taková neuchopitelná.
    Ale zase v některých věcech jsem se s ní ztotožnila, třeba v tom, že jsem si dříve častěji, připadalo jako z jiného světa ;-)
    A paní Tachecí mi přijde přesně tak jak píšeš.
    Moc ráda poslouchám na Českém rozhlase 2 pořad Host do domu od 11 hodin dopoledne a právě nejvíc mě oslovuje, když je moderuje M. Kociánová nebo p. Holoubek .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, díky za komentář i zastavení.

      Pokud jde o mě, já Simonu Babčákovou jako herečku zase tolik nesleduji, ale vím o ní a ten rozhovor s ní mě zaujal spíše z obyčejného lidského hlediska. Myslím si, že ta její "neuchopitelnost" jako herečky může být do velké míry dána právě tím, čemu se v herectví věnuje - improvizované divadlo. To už je od podstaty takový špatně uchopitelný žánr :-))) Krásný den

      A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna