čtvrtek 27. září 2018

Věřím...

... tak, jak jsem si nikdy nedovedla představit, že budu. Cesta k víře v naši duši, v to, že po fyzické smrti všechno nekončí, ale pokračuje dále a v existenci něčeho vyššího, co nás všechny daleko přesahuje..., mi trvala téměř 40 let.



Nedokážu teď s úplnou přesností určit ten konkrétní moment v minulosti, který u mne ten obrat spustil, ale jsem si jista, že se něco trvale změnilo.

A ani dnes vlastně nedokážu přesně definovat svou víru. Vím, že nejsem ani katolík, ani evangelík, ani buddhista, ani hinduista... Ale z toho, co jsem si za poslední měsíce přečetla, jsem vyvodila, že věřící jsem. 

A taky to, jak jsou si velká moudra různých náboženství moc blízká. Že by náhoda? .-) A nebo univerzální vesmírné know-how, které kdysi vzniklo a skrze různé smrtelníky (různého zaměření) bylo předáváno dalším pokolením dále, aby se nezapomnělo?  

Tak si říkám... nevěříme vlastně všichni v totéž, v něco, co je jen zabaleno do jiného "obalu"?

"Univerzální návod k použití pro spojený život?"

Protože spokojený život = naplněný život. 
A naplněný = vyplněný maximálně smysluplně. 
A smysluplně naplním život pouze tehdy, objevím-li a následně se věnuji tomu, proč jsem právě já teď a tady. 
Protože to není náhoda :-)

Možná oceníte stejně jako já několik krásných knih, které vám v souvislosti s výše uvedeným pomohou najít odpovědi na otázky o smyslu života, životním štěstí, víře, vztazích mezi lidmi... nebo jen otevřou nové, nepoznané obzory či přinesou jiný vhled do věci.

Všechny vřele doporučuji.

A třeba se někdy alespoň u některých krátce zastavím ve svých dalších příspěvcích :-)
  • Bůh chodí po světě vždycky inkognito - Laurent Gounelle
  • Muž, který chtěl být šťastný - Laurent Gounelle
  • A objevíš poklad, který v tobě dřímá - Laurent Gounelle
    (k otázce víry asi řekne nejvíce)
  • Den, kdy jsem se naučil žít - Laurent Gounelle
  • 100 nejkratších cest k tobě aneb příběh duše - Petr Casanova
  • Po smrti se probudit - Rajiv Parti, Paul Perry
  • Moje milá smrti - Veronika Hurdová
Další přidám, až dočtu .-)

Krásný den

A.

2 komentáře:

  1. Na knihy jsem se dívala na Databázi knih a vypadají zajímavě - už je mám na seznamu knih, které si chci jednou přečíst. Otázka víry mě zajímá, nicméně aktuálně ji nijak intenzivně neřeším a považuju se spíše za agnostika.
    Krásný prodloužený víkend přeju.
    e*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Praevko, otázka víry šla taky dlouho mimo mě. Myslím, že její otevření a intezivnější úvahy točící se kolem ní přichází u mnohých až s přibývajícím počtem let, tím, jak člověku začne odcházet stále více blízkých osob a asi i tím, čím si člověk do té doby prošel. Mnoho lidí si s větším vědomím své fyzické "konečnosti" začne klást otázky, které je dříve nenapadly, začne hledat odpovědi, cesty, jak prožívat svůj život lépe, jak neztrácet čas hloupostmi a skutečně ten čas, který zde máme každý vyměřený, užil co nejlépe. V tom stavu se momentálně nacházím a spěla jsem k němu už pár let.

      Výše uvedené knihy mi pomohly otevřít nové obzory, které jsem dříve neviděla, pomohly vidět cesty tam, kde jsem dříve nevnímala, že by mohly být. A pomáhají mi tak trochu "přetransformovat" svůj život k jeho (z mého pohledu) lepšímu prožívání (byť jsem se nikdy nepovažovala za nešťastného člověka).

      Těší mě, že jsem inspirovala k četbě. Tak ať se vybrané knihy hezky čtou, já já přečetla za chviličku a rovnou dvakrát za sebou :-)

      Krásné dny A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna