neděle 26. srpna 2018

Borůvková hora

... je jeden pěkný "kopec" v Rychlebských horách (z Jeseníku a Jeseníků co by kamenem dohodil) porostlý na svém vrcholu borůvčím.

Při jednom z našich jesenických výletů se stal i naším cílem. Kromě borůvčí na vrcholu naleznete i hezkou rozhlednu, ze které je vidět nejen na Jeseníky, ale také na Kralický Sněžník, Orlické hory i Krkonoše :-)




Po cestě domů jsme se zastavili v jednom z několika zatopených lomů a vykoupali se. Pro děti to bylo první přírodní koupání a líbilo se jim (až na ty ryby, které lekaly Jiříčka ještě o půlnoci ze sna :-))


Nedaleko Žulové je i pěkná stezka k Vodopádům Stříbrného potoka (nebo také Nýznerovským vodopádům). K nim jsme se podívali při zpáteční cestě z Javorníku.





Jsme zpátky doma a já asi ještě chvíli budu vstřebávat zážitky z naší rodinné dovolené v Jeseníkách. Byli jsme spolu a bylo opravdu krásně. Přečetla jsem dvě další knihy, přinutila se brzy ráno vstávat, abych uběhla dalších třicet (pro změnu jesenických) kilometrů,  chodili jsme do kopců a z kopců, dýchali nejčistší vzduch v České republice a prý i ve střední Evropě, čvachtali se v tekoucí i stojaté přírodní vodě a zvládli s dětmi v kopcích i kola. Tenhle týdenní "výpadek" bych potřebovala každý měsíc :-)


Mějte se krásně

A.

2 komentáře:

  1. Rozumím ti, Anicko;-) užili jste si to krásně. Ozvu se na mail ohledně příštího týdne. Pa:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna