pondělí 21. srpna 2017

IQ Landia...

... v Liberci bylo jedním z míst, která jsme navštívili při naší dovolené v Jizerských horách. Využili jsme deštivého dne a hory dočasně vyměnili za přístřeší několikapatrové budovy nabušené vědomostmi z celé řady převážně technických oborů, velmi příjemně mě ale překvapila i část expozice věnovaná lidskému zdraví a lékařství. 


Pro menší děti se sice doporučuje návštěva blízkého IQ Parku, ale my jsme si to s dětmi hodně užili ve větší IQ Landii. Pokud návštěvu v ní také zvažujete, rezervujte si na ni rozhodně dostatek času, bez velké nadsázky v ní totiž utopíte celý den (mezi námi - pokud bych tam byla sama, strávila bych tam ještě minimálně o hodinku dvě více času než s dětmi :-)) Opravdu je zde co obdivovat i objevovat. Návštěvu si zde užijí malí i velcí, vše je pojato velmi interaktivně, vědu si zde můžete doslova osahat a dýchá na vás doslova ze všech možných i nemožných koutů (k mému úžasu jsem zvídavé otázky o tom, zda bylo dřív vejce či slepice našla i na dveřích kabinky WC... co naplat, není čas ztrácet čas :-))).


Jako poměrně velký nedostatek však vnímám poddimenzovanou velikost parkoviště a místní kantýny - takže parkovat pak můžete zkusit v nedalekém Babylonu a místo hodiny strávené v řadě na jídlo, které se mezi tím vyprodá, zkuste vzít s sebou o něco větší svačinu, člověk nikdy neví... :-)


Krásný večer

A.

6 komentářů:

  1. Dobrý den, Aničko.Moc mě potěšilo,že jste byli na dovolené u nás v Jizerkách a mém rodném Liberci.Mějte krásné dny.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, a bylo tam opravdu krásně, někdy musíme určitě zopakovat :-) Hezké dny A.

      Vymazat
  2. Ahojky, Liberec navštěvujeme pravidelně v červnu - období školních výletů. ;-) Prima zábava pro všechny. Pěkný večer. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, věřím, že má velký úspěch :-) Krásné dny A.

      Vymazat
  3. Krásný den :) Musím vám dát za pravdu, IQ landie je opravdu na celý den :) Já jsem byla bez dětí (žádné nemám) s kamarádkami a strávily jsme tam opravdu hodně času. Nejvíce se mi líbila část, kde se procházelo hvězdnou bránou. V místnosti poté bylo možné si vyzkoušet jak vypadá výcvik astronautů (takové to sedadlo uprostřed tří obručí, které se točí každá jiným směrem), musím říct, že to byl nejsilnější zážitek z celého dne. Tuto návštěvu si budu opravdu dlouho pamatovat :) Přeji krásné dny, Eloorka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eloorko, ten výcvik astronautů se mi také hodně líbil... ale zbytek rodiny prchal pryč, tak jsem musela běžet za nimi, aby se mi neztratili, bylo tam neskutečně hodně lidí... Ale třeba to ještě někdy napravím a vyzkouším taky :-)) Krásné dny A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna