středa 30. srpna 2017

Co dům dal...

... to skončilo v naší včerejší polévce v odstínu nádherné červené :-) Takové vaření mám vůbec nejradši. U nás doma na to byl expert taťka - v duchu hesla "hodně muziky za málo peněz" dokázal připravit výborné menu, ať už našel v lednici cokoliv :-)

O prvním kole sklizně za našich zeleninových záhonů už jsem před pár dny psala, kromě tradičního zavařování červené řepy s křenem ve sladkokyselém nálevu tak skončila část červených hlaviček i v polévce, kterou bych pracovně nazvala "vegetariánským borščem" (tedy borščem bez masa - co si budeme povídat, já na téhle vynikající polévce stejně nejvíc miluji tu řepu .-)).

Polévku jsme s dětmi připravovali spolu (tatínek vaří rád a moc dobře, ale děti k sobě při vaření moc nepustí) a možná i to byl jeden z důvodů, že jim pak tak hodně chutnalo :-)) 

Svůj první boršč jsem jedla jako malé dítě u své babičky z mamčiny strany. Ačkoliv jsem v té době nejedla červenou řepu (sterilovanou), boršč byla láska na první hlt :-)



Na naši vegetariánskou verzi polévky jsme kromě na kostičky nakrájené červené řepy (asi tři velké kusy) použili na kolečka nakrájenou mrkev (hodně), trochu na nudličky nakrájeného hlávkového zelí (co jsme našli v lednici), 3 střední najemno nakrájené cibule, jednu bramboru nakrájenou na kostičky, zeleninový vývar, čerstvé oregano (dobromysl) a tymián, bazalku a zbytek čerstvého kopru, který mi zůstal od zavařování okurek (ten tam chuťově velmi dobře zapadl, škoda, že jej nebylo víc...), pasírovaná rajčátka a hrst lámané pohanky. Cibulku a následně mrkev, řepu a brambory jsme podusili na trošce oleje, poté přidali zeleninový vývar a pohanku (používám sušený zeleninový vývar ve sklenici od ALNATURA bez glutamátu, dá se koupit i v drogériích DM), zalili vroucí vodou, přidali koření a nechali 15 minut povařit. Přidala jsem pasírovaná rajčata, dosolila a povařila ještě 5 minut, v závěru jsem přisypala kopr a bylo hotovo. Zkrátka nic složitého, ale zato moc, moc dobrého. Není nad zeleninu z vlastní zahrádky, má-li člověk možnost :-)

Viki si přidala čtyřikrát, Jirka jednou (a to je na něj výkon, on má často problém sníst i pidi porci polévky, natož plný talíř a ještě přídavek). Druhý chod jsme odpískali, víc už se do nás prostě nevešlo :-)))

Řepě zdar!

A krásný den :-)

A.



2 komentáře:

  1. Ahoj Aničko, boršč mám moc ráda, maso v něm být nemusí... ;-)Ten Tvůj vypadá lákavě. Jen mě překvapil kopr.;-) Ve škole máme moc milou ukrajinku (pomáhá ukrajinskému chlapečkovi) a dávala recept. Jejich výroba je strašně pracná a zdlouhavá. Než bych ho uvařila, tak by mě asi hlad přešel. ;-) Měj se hezky. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, kopr je na tom (skoro) to nejlepší :-) Není to úplně obvyklé, ale s řepou si v polévce "rozumí" moc dobře :-) Jinak věřím, že ten pravý boršč trvá podstatně déle než ta naše česká alternativa... Na druhou stranu, hlavně že boršč chutná všem .-) Krásné poslední srpnové dny A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna