pátek 8. září 2017

Jako od babičky...

... takové nikdy nebudou, protože babička je babička, ale i tak jsou moc moc dobré.


U nás jim říkáme "vařenopečené... knedle" a vlastně jsem je nikde jinde nejedla, ani neviděla péct. Dost možná to bude naše místní krajová specialita... :-))


U nás doma bychom se za nimi utloukli a vzpomínám si, že když vždycky přijela mladší sestra z Francie domů na návštěvu, objednávala si u babičky dopředu právě tuhle "vařenopečenou" mňamku :-)

Název trochu napovídá o způsobu jejich přípravy. Z kynutého těsta vyválíme placku, rozdělíme na dílky, z nichž se pak vyrobí knedlíčky plněné (ideálně) domácím džemem nebo povidly. Na oleji se nejprve osmaží z jedné a druhé strany dozlatova. Poté se ještě před vyjmutím z pánve či rendlíku na pečení zalijí knedlíky menší naběračkou horké vody a hned na to přiklopí poklicí. Necháme vypařit vodu a vyjmeme na talíř. Nalijeme do pánve opět trochu oleje a pokračujeme se smažením dalších várek :-) Při pečení si dělejte mezi knedlíčky trochu mezery, ony ještě nabudou .-)


V mém případě co kus, to originál (první várka, ta druhá už byla o poznání homogennější :-)), ale nač si hned napoprvé lámat hlavu takovými drobnostmi. Hlavně, že chutná! Nejen mně, ale i těm, kteří včera dorazili domů během mé odpolední nepřítomnosti a obsah talířů na stole tak pro ně byl příjemným překvapením :-) Já totiž nepeču moc často. 43 kousků... vím, že babička bych ze stejného množství vyrobila ještě víc, ale to ještě do důchodu vypiluji .-).


Krásný den

A.

PS: babičce už jsem se pochlubila, měla radost, že jedna z jejích vnuček převzala a zrealizovala další z jejích dobrůtek :-)

3 komentáře:

  1. Vůbec Aničko neznám, ale vypadá ten "proces" zhotovení velmi zajímavě. Třeba někdy v zimě vyzkouším ať doma koukají co nového jim předvedu. A to kynuté těsto - recept? :o)) nebo je to jako na klasické kynuté buchty?
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Ja robím podobne buchty, najskór sa opražia s jednej strany a potom sa doleje voda a paria sa v nej...výborné, určite aj tie Tvoje.Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Vůbec nznám, ale vypadají skvěle. A povidla miluju :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna