pátek 8. května 2015

Zahradní pyramida...

... jako odstupňované políčko pro pěstování jahod a nebo také zeleniny, bylinek, letniček, trvalek... Vedle úspory místa, což ocení zejména ti, kteří mají malé zahrádky, je její výhodou i snadnější obhospodařování (nemusíme se tolik ohýbat) a může zapůsobit i esteticky.



U nás až do letošního roku (cca 4 roky) sloužila zahradní pyramida jako políčko pro pěstování jahod. Jahody by se ale neměly na stejném místě pěstovat déle než 3-4 roky (kvůli šíření nemoci, odčerpání velkého množství živin z půdy ap.), takže jsem letos stála před otázkou, co do pyramidy zasadit v dalších letech. Volba padla na cibulku sázečku v dolních patrech a mrkev s pastiňákem a bazalkou v horních patrech.


Máte na zahradě podobnou dřevěnou konstrukci? Jak jste s ní spokojení? Co v pyramidě pěstujete vy?

Krásný den

Anička

4 komentáře:

  1. tak to je perfektný nápad...určite ho musím zrealizovať....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mně se ta zelenina v "pyramidě" líbí snad ještě víc než jahody, pro které jsme původně "jahodovník" vyrobili :-) A tak zvažuji, jestli si ve vyvýšených záhonech neudělám v další sezóně celou zeleninovou zahrádku... Pokud se do něčeho podobného pustíš, tak držím palce, ať to vyjde a jste spokojení s výsledkem. Krásný víkend A.

      Vymazat
  2. To se mi líbí .... budu taky muset něco vymyslet:-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna