pondělí 11. května 2015

Už se nějakou chvíli otužují...

... rajčátka z maminčiny líhně. Každý rok mi jich pár vypěstuje a já si je pak vozím čtyřicet kilometrů domů :-) 


Rajčata pěstuji ve velkoobjemových květináčích (na poli jen pokud mám přebytek sazenic). První dva roky na pěkně prohřáté zdi pod jižním přesahem střechy na terase. Od loňska na manželův popud, který nechtěl sdílet s rajčaty terasu, u východní zdi garáže a taky rostly a plodily :-) 

Preferuji drobná cherry rajčátka červené i žluté barvy tyčkových rajčat, mamka mi však každý rok propašuje mezi sazenice i nějakou tu s velkými plody :-)

Vzhledem k nedostatku prostoru na okenních parapetech uvnitř domu (hromada pokojových květin :-)) každý rok rajčata vysazuji ven už ve 2. polovině dubna ještě před "ledovými muži". Případné ranní mrazíky řeším obalením sazenic do bílé netkané textilie a zatím to fungovalo.

A co vy a rajčátka? Máte rádi? Pěstujete? Na políčku nebo v květináčích jako já? Vyčkáváte s výsadbou do poloviny května? Máte svou oblíbenou odrůdu?

Krásný den

Anička

8 komentářů:

  1. Rajčata pěstujeme jak ve skleníku, tak i venku. Bohužel občas se nám již stalo, že jsme pochytali plíseň a to bylo hodně špatné. A sadbu jsi si Aničko vypěstovala sama nebo máš koupenou ?
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, sadbu mám vypěstovanou maminčinu :-) S plísní je to jen otázka času, kdy přijde u rostlin pod širým nebem, pokud se nepoužijí preventivně postřiky. U skleníku člověk zase musí pravidelně větrat, jinak rajčátka také nejsou moc spokojená a také jsem někde četla, že prý stejná rajčata pěstovaná venku jsou o jednu třídu lepší než stejná pěstovaná ve skleníku... Nemám skleník a tudíž srovnání. To bys mohla posoudit Ty :-) Pěstování pod přesahem střechy a u zdi mi přijde jako přijatelný kompromis. I když loni se mi dařilo i u rajčátek na políčku :-) Tak snad se bude dařit i letos. Hezký večer A.

      Vymazat
  2. Zrušila jsem zahradu kvůli bazénu, tak tento rok chci vyzkoušet taky rajčata do kýblu..Snad to vyjde..Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, určitě zkus - mně se to osvědčilo - ideálně někde ke zdi, kam svítí sluníčko a aspoň mírný přesah střechy :-) Hezký večer A.

      Vymazat
  3. Taky už otužuju a o víkendu jdou do skleníku:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím :-), než jsem dostala skleník, pěstovala jsem rajčata v pytlích, ale moc jsem jich nevypěstovala. Zjistila jsem, že jim nedělá dobře průvan a déšť - samozřejmě ani zalévání rostliny na listy (lít vodu přímo ke stonku u země - můžou chytat plíseň). Třetí a poslední důležitý bod je sluníčko. U nás se takové místo nenašlo, buď je ho málo nebo moc. Mám skleník, dokonce na vhodném místě :-))) a sklízím rajčata po mísách. Mnoho úspěchů v pěstování, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, člověk si asi musí najít metodu, která sedí mu osobně i podmínkám, které na své zahrádce má. Sousedka taky pěstuje rajčata už třetí rok v pytlích a úrodu má pěknou. S větrností problém neregistrujeme, s deštěm je to horší, ale hodně dělá už jen umístění nádob či pytlů s rajčaty u zdi domu s alespoň malým přesahem. Plíseň většinou dorazí, ale vytrháváme postupně odspodu listy a tak nám vždycky všechna rajčátka dozrávala až do podzimních mrazíků :-) Měj se krásně a ať rajčátka rostou, plodí a chutnají :-) A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna