neděle 24. května 2015

Květy v korunách stromů trochu jinak...

... než jak jsme zvyklí. Popínavé rostliny ovíjející kmeny a spodní větve stromů. Krásný zahradní prvek zdobící nejednu zahradu vytvořenou v mém milovaném anglickém stylu. Tento způsob využití zahradního prostoru vertikálním způsobem a současně ozvláštnění holých kmenů stromů a zeleného listoví květy se mi hodně zamlouvá. Tak, že jsem začala monitorovat kmínky našich mladých stromků a vybírat ty, které by alespoň menší zátěž mohly zvládnout... a jedna jablůňka už ode mne svůj ovíjivý plamének dostala :-)

Mezi mé "šplhavé" kandidáty patří popínavé růže (je však třeba počítat s tím, že starší rostliny jsou poměrně těžké), popínavé plaménky (nepředstavují velkou zátěž, vhodné i k mladším stromům) a samozřejmě nenáročné rychle rostoucí popínavé letničky (hrachor vonný, kobea šplhavá, povijnice, lichořeřišnice...

No a takto to, o čem sním, pak vypadá po pár letech v reálu :-)


Zdroj obrázků: www.pinterest.com 

Mimochodem - všimli jste si, jak pěkně mohou v zahradě vypadat obyčejné ptačí budky? Že by další zahradní projekt?... (tohle mi ale bez svolení muže jen tak neprojde...) :-)

Mějte se krásně

Anička

6 komentářů:

  1. Krásné. To by se mi také moc líbilo, ale na zahradě žádné vysoké stromy bohužel nemáme. Ani staré, ani mladé :o))).
    Hezkou neděli Aničko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, starý vysoký strom obepnutý třeba popínavou růží musí být nádhera, ale i u podstatně mladších i nižších stromů mohou vypadat popínavky skvěle. Jen je třeba vybírat z jiného (subtilnějšího) sortimentu :-) Já jsem posadila plamének k jedné mladé jablůňce kousek od terasy (v jednom z mých květinových "koláčů"). A nebo jak píše Joli - i jednoleté popínavky jako třeba černooká Zuzana alias thunbergie, hrachor vonný, lichořeřišnice, fazol šarlatový, kobea, povíjnice ad. udělají parádu a stromeček moc nezatíží :-) Krásný večer A.

      Vymazat
  2. Není třeba velkých stromů. Mně šplhá černooká zuzana po fikusu ... už od loňska... se k němu sama vysemenila. Přežila zimu v obyváku ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje řeč, Joli :-) Tak ať krásně roste i další sezónu :-))) Měj se krásně A.

      Vymazat
  3. Jsem budkový maniak a nestydím se za to. Mám budek po zahradě plno a ještě několik budu vyrábět. Budek a krmítek, třeba i falešných není nikdy dost. :))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to, Stáňo, vím, na koho se pak mám obrátit, až začnu stloukat ty své :-))

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna