čtvrtek 26. července 2018

Prostě krásně...

... tady máme! :-)


Zatímco tatínek zařezává v práci v Ostravě, naše silná turistická posádka vyráží za dalšími beskydskými tisícovkami. 

Předvčerejší více než 20kilometrový výšlap z Morávky na Velký Lipový (999 m n. m.) a Ropici (1083 m n. m.) a včerejší pohodová turistika na Pustevny (1018 m n. m.), Radegast (1106 m n. m.) a Radhošť (1129 m n. m.). Tu bych, Ilonko, doporučila pro vaši beskydskou dovolenou i vám. Na výlet si ale vyberte pracovní den, na hřebenovce bude volněji .-)









Letošní beskydská výzva nás baví, z 32 vyhlášených vrcholů už jsme od konce dubna zdolali 14 kousků a hlavně - dostáváme se na krásná místa, která bychom jinak neobjevili .-) Líbí se mi víc než jiné, mezi lidmi rozšířené výzvy, při kterých se hecují, kolikrát za rok/měsíc/týden či dokonce den vyšli na nejvyšší horu Beskyd. Jako by zbytek tohoto krásného pohoří vůbec neexistoval...

Jsem tak ráda, že se do beskydské výzvy 32 nejvyšších vrcholů zapojuje čím dál více lidí. Myslím, že to má z mého pohledu hned několik pozitivních přínosů - poznáte nepoznané (zařazena je totiž i řada méně turisticky navštěvovaných a navzdory tomu krásných míst), užijete více klidu, budete tak mít větší radost z každého živáčka, kterého po cestě potkáte, uslyšíte "přírodu" a hlavně  - nejvytíženějším (z hlediska turistického) horám se alespoň trochu uleví.

A dost bylo "beskydskohorské" agitace :-)

Mějte krásný den

A.

PS: jen tak pro zajímavost, dotaz pro mimoregionální - máte podobné výzvy i v jiných horách u nás v Čechách a na Moravě?

8 komentářů:

  1. Aničko, nejprve všechno Nej k dnešnímu svátku 🌷 Chceš mi snad říci, že Jiříček ujde 20 km po Beskydech?😵Šíma zatím dal 5 km po rovině.A díky za tip na Beskydy,píši si!Tak krásné výšlapy!My právě míříme z chatičky do města😞Manželovy pracovní povinnosti také volají😵

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji moc za přání :-))) Doufám, že si se dneska ráno nezapomněla trochu přivlíct... to víš, svatá Anna, chladno z rána :-))) K Jirkovi - jasně a není to poprvé. Sama se nestačím divit, ale on dá těch dvacet v pohodě a druhý den, jako by se nechumelilo. Má výdrž, je to takový malý vytrvalec (asi po mně :-)) Kdybych to byla věděla dřív... tak tak dlouho s delšími výšlapy nečekáme (u Viki jsem na to nebyla zvyklá), začali jsme letos a nebylo to plánované. První výšlap na Lysou a rovných 20 km. Koukala jsem jako jelen. Tak jsem podle toho začala plánovat i ty další túry. Víc si postěžuje o tři roky starší Viki než 5letý kluk :-) Ale když jdeme pak dlouho dolů z kopce, trochu bolí kolena (nás všechny), tak pak mažeme chladivým gelem na kolínka po návratu domů. To se nám moc osvědčilo. Ani nevíš, jakou radost mám, že děti to chození po horách taky tak chytlo. My s mužem to milujeme. Tak krásné dny a co nevidět snad zase na viděnou? .-) A.

      Vymazat
  2. Aničko, přeji k svátku vše nej a výlety máte nádherný.Taky jsme v Beskydech kdysi několik výšlapů zdolali.Je tam krásně.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za přáníčko. A moc mě těší, že se vám u nás v Beskydech líbilo. My jsme tu moc rádi a je to jedna z věcí, která mě v našem kraji hodně drží. Krásný den A.

      Vymazat
  3. Ahoj Aničko, trochu opožděně, ale přece, přeji vše nej., nej., nej. k svátku. :-) Moje babička byla také Anička, ale od června již odpočívá v zemi za duhou... Prímově si léto užíváte, opravdu klobouk dolů před výkony dětí! V naší zemi je spoustu krásných míst a je fajn, že Jiříček i Viki je s vámi poznávají. :-)U nás běží hra - Toulky nejen Královédvorskem.
    Aničko, musím ještě pochválit vyšívání. Moc pěkné kousky vznikají pod Tvýma rukama. :-) Košile je nádherná a moc Ti to sekne. A "ségru" musím pochválit za krásné sukýnky. Jste prima dvojka. ;-)
    Užívejte si léta. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, moc Tě zdravím a děkuji za přáníčko :-) Moje babička byla taky Anička, jezdívali jsme za ní do Orlických hor... vždycky mi říkala drobečku, i když už jsem jí o několik hlav přerostla, byla hrozně malinká a já jsem si i přes svou výšku metr šedesát tři vedle ní připadala jako obr :-)

      Čas od času nakukuji, co u Tebe nového a od půlky dubna jsi tajuplná jako hrad v Karpatech .-)

      Souhlasím, že je u nás v Čechách a na Moravě moc hezky. Moc si užíváme, že už můžeme s dětmi bez větších stresů více cestovat, plánů je mnoho. Jako správného střelce mě ale lákají i větší dálky... strašně ráda bych se podívala s rodinou do Skandinávie, to je takový můj velký sen, tak snad se taky dočkám, můj muž nemá takovou potřebu změny místa .-)

      Je super, že máte také svou turistickou hru. Věřím, že se někdy podíváme zase i do Vašeho kraje a třeba Tě pak zase osobně pozdravit :-)

      K vyšívání - moc díky za ohlas. Ani nevíš, jak mě to teď chytlo. Ještě nemám dodělaný jeden projekt a už se noří další... Ale tak já to mám se vším. Když mě něco chytne, tak jsem v tom až po uši :-))

      Za ségru díky. Asi máme dobré základy o babičky a prababičky .-)

      Krásné letní dny i Tobě.

      A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna