pátek 6. července 2018

Největší starost...

... jsem měla o to, aby ta výšivka, kterou jsem si vysnila na bílou košili, vyzněla tak, jak bych si přála.

Popsat to slovy, je pro mě hodně těžké... ale zatím se mi zdá, že by to mohlo být "ono".


Folklór, ale ne vykřičený. Lehce zastřené odstíny základních barev, ale přitom dost výrazné na to, aby hezky vynikly, tak jak to u folklórních motivů bývá...

Trochu schizofrenie, viďte? .-)

Však ono to nějak dopadne :-)

Krásný den

A.


10 komentářů:

  1. Jsi opravdu moc šikovná, Aničko. Výšivka se Ti moc daří.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji. Chytlo mě to :-) Krásný večer A.

      Vymazat
  2. Aničko žádná schizofrenie.Já jsem si prohlížela na pinterestu všelijaké krásné výšivky a ta tvoje je náhodou krásná.Krásný den u nás konečně po tèch vedrech prší. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky za ohlas. Já věřím, že bude nakonec výsledek hezký. Ať už to splní mé obtížněji slučitelné požadavky nebo ne .-) Krásný večer (i k nám v podvečer nakonec deštík dorazil :-) A.

      Vymazat
  3. Aničko, až se musím pousmát, já teď také jedu na folklorní vlně a vůbec ve vyšívání, které jsem "provozovala" jen trošku v dětství :-), i když já se trochu inspiruji motivy ze staročeských nebo moravských krojů, ale teď jsem to trochu "šmrncla" venkovským stylem a lučními květinkami. Nemám ráda, když to působí vulgárně, ale trošku barviček mám ráda ;-).
    Vaše výšivka je moc hezká, je vidět, že jste už zkušená vyšívačka :-).
    Hlavně ať je to podle Vašich představ, budete to nosit Vy a Vám se to musí líbit především :-).
    Krásný podvečer přeji.
    ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ZaZo, je hezké vracet se ke starým zálibám :-) Vyšívané motivy z krojů jsou určitě nádherné. Taky se mi líbí. Jen je beru ještě o úroveň výš než to, oč se nyní pokouším. Barvy mi určitě nevadí. Potřebuji k nim ale sebrat odvahu, abych je dokázala aplikovat i na moderní oblečení (a pak samozřejmě i nosit u nás na vesnici :-)). Pár takových "pokusů" už jsem viděla na Pinterestu (třeba na nádherných vyšívaných opascích, z těch jsem tedy úplně mimo) a líbilo se mi to. Takže třeba třetí projekt? .-)

      A k té zkušenosti - beru to jako velký kompliment, jsem určitě zkušenější, než jsem bývala jako náctiletá vyšívačka, ale stále je prostor pro rozšiřování obzorů a zdokonalování techniky :-) Ale myslím, že jsem mnohem trpělivější, než jsem bývala a to se u toho vyšívání docela hodí :-)

      Krásný večer

      A.

      Vymazat
  4. Aničko, musím ještě reagovat na to ;bydlím na vesnici;Já také bydlím na vesnici a všimla jsem si,že třeba v zimě tady skoro žádná žena nenosí čepici a v létě ttsky ne.Já v zimě nosím a v létě bez klobouku slamáku ani ránu.Přivezla jsem si z Francie a Rakouska a mám jich šest.Všimla jsem si ,že mě ženský drbou,ale zvykla jsem si a žiji si a oblékám se podle svého.Že se člověk trochu vymyká od ostatních mi nevadí.Já jsem nikdy nebyla stádní typ. Nos co se líbí Tobě a na druhé nedej.Žijeme jenom jednou.Krásný vyšívací dny přeji .Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za podporu :-) Myslím, že to máme hodně podobně. Jsem zvyklá, že se občas vymykám "průměru" a myslím, že s tím už umím docela dobře žít (a pokud jde o oblékání, měla jsem, myslím, vždycky velmi pozitivní ohlasy - od žen i od mužů - i když ráda experimentuji a trochu si s tím hraju) :-)

      Je to teď spíš o mém vnitřním pocitu, který jsem ventilovala ven, než o ostatních. Něco se Ti líbí, ale nevíš, jestli máš na to to nosit tak, aby ses v tom cítila vnitřně "v pohodě". Tohle čas od času mívám pokaždé, když jdu do něčeho nového. Ale nikdy ten pocit netrvá dlouho. V tomto případě si trochu pomohu tou košilí... bude to takový mezistupeň, než vyrazím v tom skoro kroji :-))) Hezký večer A.

      Vymazat
  5. Viděla jsem rozpracováno na vlastní oči a myslím, že tahle výšivka a bílá košile je skvělá volba !
    Mimochodem nasadila jsi mi brouka do hlavy s těmi lučními květinami, vyhledala jsem a něco takového je přesně ono :-)
    Užívejte všichni Orlických hor!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, trochu jsem si s výšivkou od té doby, cos ji viděla ještě pohrála a trochu "šperkovala", tak věřím, že pokud se Ti líbila v Orlických horách, tak teď by se Ti líbila ještě víc :-) K lučním kytičkám - tak se těším, až z nich začneš "motat" něco krásného .-) Pa A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna