středa 4. července 2018

Lapena...

... do sítí vyšívání. Už když jsem dokončovala výšivku na džínových šatech, věděla jsem, že brzy budu vyšívat znovu. Že mi to nedá. 

Nevím, zda v tom větší roli sehrál "absťák" způsobený delší vyšívací pauzou nebo touha zkusit posunout hranice zase o kousíček dál. Možná se to jen obojí sešlo ve správnou chvíli, kdy se mi po pracovně krásném, ale hodně náročném půlročním zahradním sprintu trochu ulevilo a já podvědomě zase otevřela vrátka a vpustila dál mé další milované aktivity, kterých jsem se musela na čas zříci :-)

Ať tak nebo onak zahájila jsem další vyšívací projekt. Vyhrabala jsem z útrob svého šatníku vhodný kousek oblečení a předevčírem večer si na něj předkreslila motiv k vyšívání. Samo že opět "mizícím" fixem na textil. Ale i když je stejný jako u džínových šatů, ze svých zkušeností u šití vím, že na bílém podkladu vydrží podstatně déle :-)


Výšivka bude zdobit bílou košili a bude se linout přes velkou část její pravé přední poloviny. Docela mi učarovala folklórní výšivka a samozřejmě květy. Takže to bude takový jemný folklórek (rozhodla jsem se ale pro umírněnější barevné pojetí s menšími barevnými konstrasty).

Kromě "klasiky" v podobě zadního, stonkového, řetízkového stehu a francouzského uzlíku zde rozvíjím plnou výšivku (resp. saténový vyšívací steh), kterou jsem poprvé vyzkoušela u džínových šatů. A NOVĚ zkouším i tzv. malování jehlou. 

Z této vyšívací techniky jsem měla ještě větší respekt než saténového stehu a nevěřila jsem, že bych tohle někdy mohla zvládnout. 

Musím však potvrdit slova mé vyšívací "guru" Evy M. Adamcové (kniha Steh by Steh), která jej charakterizovala jako "velmi intuitivní steh, u kterého je důležité se uvolnit a tolik ho neřešit" :-) 

Když je člověk u výšivky vycvičený na přesnost a pravidelnost, může být  proto zpočátku trochu zaskočen. Ale jak říká autorka zmiňované knihy "na rozdíl od saténu je to neučesaný rebel a drobné chyby vám odpustí" a proto rozhodně stojí za zkoušku. Já jsem z něj nadšená (to jsem sice byla i dřív, ale jen jako obdivovatelka, teď i jako realizátorka :-)) 

Samozřejmě mám před sebou ještě velký prostor pro zdokonalování, ale už v tuto chvíli si troufám říct, že se na to dá i koukat... (vy to ještě nevidíte, ale já už ano - od včerejšího odpoledního focení výšivku ještě kousek potáhla) .-)

Tak mi držte palce, moc bych si přála tuhle košili ještě oživit a zase více nosit. 

Tuhle výšivku jsem si chtěla s sebou vzít na rodinnou dovolenou jako večerní relax. Ale to jsem si myslela i o té na džínových šatech a je už hotová... Tak kdo ví, třeba s sebou nakonec vezmu kromě rodiny a kola jen rozečtenou knihu... :-))

Krásný den

A.

6 komentářů:

  1. Tak to se už moc těším na konečný výsledek Tvého vyšívání, které Tě tak krásně polapilo.
    Měj se hezky a užívej si to!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko,
    já to tušila, že nezůstane u jednoho červeného kvítku ;-)
    A těším se ještě více, až tě osobně potkám v této vyšívané košili :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, a není už to psychická manipulace? :-))) Krásný zbytek dne A.

      Vymazat
  3. Aničko,já jsem si myslela , že nezustaneš u jednodo kousků,protože výšivky jsou nádherné a zase se vracejí.Já jsem tenkrát 1975 ušima v ruce 3tetý dceři ze svýho kožichu krásný kabátek a kapucí (chlupy byly v rubu a lemy na kapucí a rukávech a dolení části lemy opět chlupatý.A vyšila jsem jí krásný motiv kytiček.Kožíšek byl hnědý a kytičky červeno modré s listečky.Ve školce si myslely všechny ,že je z Tuzexu.Škoda , že tenkrát jsem neměla čím fotit.Tak ať se dílko daří a to tobě určitě. Hezký den
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je to tak. Výšivky jsou nádherné a je skvělé, že se zase vrací do módy i s květinovými vzory. Já si to moc užívám :-) Kožíšek s výšivkou - to muselo být opravdu terno! Dovedu si i bez fotek představit, jaká to musela být nádhera. Krásný zbytek dne A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna