neděle 15. května 2016

Rajčata 2016

... jsem vysadila minulý pátek. Pro někoho možná brzy. Na naše poměry ovšem trochu později. Několik let po sobě jsem rajčata ven vysazovala už v dubnu a na chladnější noci přikrývala bílou netkanou textilií. Letos jsem ale měla strach a sazeničky rajčat od mamky tak putovaly rovnou do pracovny za okna :-) A dobře jsem udělala. Mrazíky by mi je spálily.


Ledoví muži ovšem nebudou tak ledoví (alespoň u nás ne), jak se o nich traduje a tak se minulý pátek stěhovaly sazeničky do velkých květináčů (pěstování se mi v nich velmi osvědčilo, lehký přesah střechy a zeď garáže z jedné strany vytváří příjemné podmínky pro jejich pěstování). Zasypané téměř "po krk", aby si brzy vytvořily bohatý kořenový systém. Nejraději máme malá tyčková cherry rajčátka, ať už červená, tak žluťounká, která jsou obzvlášť lahodná.

Jak pěstujete rajčata vy?

Mějte krásné jarní dny

A.

10 komentářů:

  1. Aničko, já je pěstuji tak, že dostávám rovnou úrodu:-) Ale letos jsem se odvážila a příští týden si od manželova tatínka přivezu jednu sazeničku a uvidíme, jestli to se mnou vydrží:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, tak to je obrovský krok kupředu :-) Přeji, ať se rajčátku u vás líbí a další rok, třeba zase přibude další kousek .-)

      Vymazat
  2. Já mám sazeničky zatím za okny, stále se bojím dát je ven. Patlala jsem se s nimi od semínka, ale asi se do toho taky brzy dám! Měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, tomu naprosto rozumím. Kdybych si je vypěstovala od semínka, taky bych je asi déle chránila... Takto musela dnešní noc venku přežít pod bílou netkanou textilkou... .-)

      Vymazat
  3. V tých nádobách je to krasne. Pamätám si že raz sme mali celý balkón 6 m dlhy na 6. poschodi osadený vo veľkých nádobách paradajkami. Žiaľ ako začali zriet dostali chorobu a scerneli. Nakolko nič nestriekane, tak nám vždy paradajky dostanú nejakú chorobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zito, to je mi moc líto. My zatím žádné problémy s rajčaty neměli. Když hrozila plíseň bramborová, olámali jsme rychle odspodu napadené listy a rajčata bez problémů rostla a plodila dál. Pokud jde o černání rajčat, tak to nebylo nejspíš způsobeno žádnou chorobou, ale bývá způsobeno obvykle nedostatečnou výživou, především nedostatkem vápníku. Rajčata je tedy třeba pravidelně přihnojovat a také zalévat. Jinak u nás rajčata před žádnými chorobami chemickými přípravky nestříkáme. Hodně opravdu udělá chráněné místo - tedy pěstování pod alespoň malým přesahem stříšky a u zdi, na kterou alespoň část dne svítí sluníčko (nakumulované teplo pak během noci postupně uvolňuje, což rajčátka milují) .-)

      Vymazat
  4. Aničko,
    do dneška jsem je nepěstovala, i když je ráda konzumuji ;-)
    Ale po dnešku, tvůj příspěvek a kamarádčiny sazeničky mě přesvědčily, že jich pár letos zkusím pěstovat.
    Prý je to nejlepší v černých pytlích, tak uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, že by? Tak hodně držím pěsti! Jinak černé pytle - ano, souhlasím s kamarádkou, jsou na pěstování rajčat skvělé, přitáhnou sluníčko a pěkně se zahřívají, to mají rajčátka ráda. Ale z estetického důvodu dávám přednost květináčům, záleží, kde si člověk pytle s rajčaty nakonec postaví .-)

      Vymazat
  5. Ahoj Anička, tiež máme radi tie maličké žlté i červené rajčinky. Vysievajú sa mi v skleníku z popadaných plodov z minuloročnej úrody a keď ich presádzam, sadeničky sú oveľa krajšie a pevnejšie než tie ostatné predpestované za oknom. Ja budem von niektoré presádzať až o pár dní, lebo ešte stále u nás hlásia prízemné mráziky, snáď to už budú túto jar posledné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Vierko. Mám podobnou zkušenost, už několik let se nám pravidelně vysemeňuje cherry rajčátko v jednom záhonu u kamenů. Sazeničky se sice vždycky objeví trochu později, než mám venku vysazeny předpěstované sazeničky, ale brzy všechno doženou a jsou absolutně nenáročné (dokonce velmi dobře zvládají i sucho). Těším se, že to letos bude podobné .-) Krásné dny A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna