sobota 14. května 2016

Balkónovky...

… nechala jsem se zlákat (ostatně jako každý rok) a vysadila už minulý pátek balkónovky ještě před Ledovými muži… Předpovědi se sice s postupujícím časem „zpřesňovaly“ v můj neprospěch, ale věřím, že přízemní mrazíky už k nám znovu nedorazí… .-) Letos je to na bílo-růžové vlně s kapkou modrofialové.

Zatím to jsou taková malá prťátka, ale znáte to, kdo si počká… .-)
 

Než se rostlinky rozrostou, sekundují funkci květů keramické květy, které mám od Zuzky Morkusovic, krásnou andělku a keramické závěsy ve tvaru srdcí mám zase od šikulky Renči.

Na naší sluneční výhni se osvědčily klasické (tzv. babičkovské) muškáty (pelargonium zonale), vějířovky (Scaevola) a také tzv. Million bells (Calibrachoa), ty pak doplňuji o bakopu (Bacopa). Mám moc ráda i Ipomeu batatas, tu však ve svém okolí špatně sháním, takže letos nejspíš bez ní, navíc z osobní zkušenosti bych ji na přímý úpal určitě nedoporučila.

Popínavá aktinidie kolokmikta („minikiwi“) vytvořila ze dvou stran terasy příjemný stín a umožnila mi vysadit i stínomilné balkónovky – letos jsem vsadila na pestrobarevné africké kopřivy (Coleus). Ráda bych do stejného místa ještě dokoupila i pár milovaných fuchsií, tak uvidíme…


Vysazuji především do samozavlažovacích truhlíků a samozavlažovacích závěsných květináčů, ale klasika je klasika – takže pár kousků jsem si stejně jako loni vysadila i do terakotových květináčů.

A co vy? Už jste taky vysadili balkónovky? Jaké kombinace letniček se osvědčily Vám?

Krásný den

A.

2 komentáře:

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna