pondělí 18. července 2016

Netradiční...

... věnec vyrobený z alobalových kuliček si chci vyrobit už pěkně dlouho. Před rokem a půl jsme se do něj s Viki pustily. "Ušulaly" jsme asi 10 alobalových kuliček, ty odložily na vrch knihovny a nechaly to plavat. Tolik dřiny pro jeden věnec!

Říká se "nikdy neříkej nikdy" a asi na tom něco je. Po roce a půl jsem při větším úklidu, který předchází téměř každou návštěvu babičky (nebojte, nejezdí každý den, takže to u nás vypadá úplně normálně .-)) jsem alobalové kuličky opět objevila. A shodou okolností těsně po návštěvě babičky jsem se dočkala vytouženého zrcadla s krásným rámem do ložnice. Stále si ještě nejsem jista, zda ponechat stávající zlatavou barvu rámu, nebo jej přetřít na bílo. Obě varianty mají něco do sebe... zato už po jeho zavěšení jsem bezpečně věděla, že jej trochu ozdobím :-)

A myslela jsem na věnec a pak si vzpomněla na ty zatracené alobalové kuličky. Když jsem se v sobotu Viki ptala, zda by nechtěla se mnou tvořit, nadšeně běžela ke stolu. Na dřívější perepetie s tvořením alobalových kuliček už stačila zapomenout a tak jsme se na to vrhly znovu.

Počáteční nadšení bylo nakažlivé, i Jiříček chtěl "šulat" :-) S přibývajícími kousky kuliček však došlo k protijdoucím tendencím vývoje u mne i dětí. Zatímco já jsem byla úměrně s přibývajícími kousky jako správný "výkoňák" ještě více namotivovaná k další práci, nadšení dětí se stejnou intenzitou zaznamenávalo nepřímo úměrně úpadek :-) Minimálně 50 % potřebných kuliček jsem si na několik etap "došulala" nakonec sama.  Ale mám! Po přilepení kuliček tavnou pistolí k podkladu jsem bílou akrylovou barvou všechny kuličky důkladně přetřela.


Věnec ještě není ve finální podobě, chci jej ještě lehce dozdobit, ale to nejhorší mám za sebou! .-)

Nápad není z mé hlavy, ale našla jsem jej v pěkné publikaci od šikovné recyklátorky a dekoratérky v jednom Lucky Dvořákové "Originální věnce a přírodní dekorace". Její alobalové kuličky jsou o dost vymazlenější než ty mé, ale i v této podobě se mi věnec líbí. 

Od sousedek, které se do věnce pustily ještě přede mnou, jsem dostala tip, který posílám dál - kuličky jsme s dětmi nevyráběli celé z alobalu, ale na základ jsme použili kuličky ze starých novin, reklam ap. a tyto papírové kuličky teprve poté obalili do kousku alobalu. Ušetříte alobal a recyklujete nepotřebný papír .-)

Krásný den

A.

4 komentáře:

  1. Anička, veniec je nádherný. Páči sa mi nápad, najprv urobiť guličky z papiera a potom ich obaliť do alobalu. Vidím, že rovnako rozmýšľame, lebo už pri čítaní prvých viet som rozmýšľala, ako by sa dal ušetriť alobal :) A prišla som na rovnaký nápad :) Mám totižto veniec z kozmetických tampónov, ktorý je už zaprášený a potrebujem ho vymeniť. Tak možno použijem Tvoj nápad :)
    Maja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, děkuji za ohlas. Mám radost, že Tě zaujal. Tak ať se vydaří i ten Tvůj k maximální spokojenosti :-) Krásný večer A.

      Vymazat
  2. Aničko, náhodou věnec je boží, skvělý nápad. Moc díky za inspiraci!! Přeji moc krásné dny..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Inko, děkuji. Mně se taky líbí, ale můj muž mi o něm řekl, že ten "nejhnusnější", co jsem kdy vyrobila :-( No, chlapi, no .-) Krásný večer A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna