středa 2. ledna 2013

Trochu jiné tvoření aneb křížkové vyšívání

Krásný druhý lednový večer. Věřím, že jste do nového roku vykročily tou správnou nohou a přeji vám v něm štěstí, pevné zdraví, hodně lásky a neutuchající radost z toho, co právě děláte. 

Pokud platí pořekadlo "jak na Nový rok, tak po celý rok", pak se budu hodně těšit. Nevím, jak tomu bylo u Vás, ale u nás v první lednový den krásně svítilo sluníčko, takže jsme s rodinkou vyrazili na dlouhou procházku a kochali se okolní přírodou. Kdyby se člověk nedíval do kalendáře, skoro by řekl, že tu máme jaro... Na to si ale ještě chvíli počkáme. 

Do té doby (ale uteče to jako voda), jsem si naplánovala zrealizovat řadu "kreativních projektů". Abych na nic nezapomněla, mám to sepsáno písemně a trochu mě mrazí v zádech to poslední pořadové číslo, ke kterému jsem se zatím dopracovala (neustále totiž seznam aktualizuji a doplňuji a jen za tu dobu, co teď píšu na blog, jsem přišla na další tři) - dvacet. Nedělám si velké iluze o mém pracovně-kreativním nasazení po porodu, který mě čeká někdy v polovině dubna, takže bych vše ráda zvládla do té doby... Dnes jsem objednala další várku potřebného materiálu - tentokrát na realizaci plánovaných "šicích projektů", takže nezbývá než se pustit do práce nebo spíš do zábavy. Na druhou stranu - při pročítání blogů některých čerstvých maminek s malými miminky nabývám stále více dojmu, že by to přece jen možná dohromady šlo... (myslím tím starost o téměř tříleté dítě a mimčo spolu s tvořením) :-) U hyperaktivních maminek samozřejmě :-))

Na přelomu roku, doslova pár hodin před začátkem nového roku, se mi podařilo dokončit základ jedné křížkové výšivky, kterou bych ráda po dotáhnutí pár detailů (obvyšívání celého motivu obrysovým stehem) využila jako aplikaci na povlak na polštářek do Vikina pokojíčku. Nějak špatně jsem si ale rozpočítala střed výšivky, takže mi motiv tak tak vyšel na připravenou panamu... Poučení pro příště. 

Dnes jsem vzala do rukou další křížkovou výšivku, kterou už mám rozpracovánu dobrých devět let. Chybějící odstíny bavlnek dnes poštou dorazily a já začala znovu tam, kde jsem před lety skončila. Už se těším, až bude výšivka kompletně hotová. Nejspíš ji taky aplikuji na nějaký Vikin polštářek.

Pod ruku se mi teď jako natruc dostává celá řada krásných háčkovaných inspirací, ale dala jsem si závazek, že si dám aspoň na pár týdnů ze zdravotních důvodů s háčkováním pokoj, tak musím vydržet :-)

Musela jsem ale aspoň na chvíli odběhnout od vyšívání k šicímu stroji. V prosinci mi sestra dovezla jedno velké bohatství z návštěvy secondhandu. Na internetu jsem viděla využití starých pletených svetrů v podobě povlaků na polštáře, které mi doslova učarovaly. Dnes jsem z jednoho z nich jeden takový povlak ušila a myslím, že brzy přibudou další. Chybí ještě vyřešit vhodné zapínání... S výsledkem se určitě pochlubím.

1 komentář:

  1. Anicka jedno kajsie ako druhe...ale ten vysivani anjelik je najsamkrajší :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna