středa 30. ledna 2013

Karnevalová maska a taky zase trochu háčkování s provázky

Dobré odpoledne,

pohled z okna dnes ráno člověku nepřidal zrovna na náladě - pršelo, foukalo - psa by ven nevyhnal. Využila jsem ale toho, že je dnes Viktorka do oběda ve školce (dávám ji jen na pár dnů v měsíci) a vyrazila si trochu protáhnout tělo. Kdo se pravidelně hýbe, sám ví, co taková půlhodinka a víc dokáže udělat i se samotnou psychikou. Nabitá endorfiny jsem vyrazila zpět domů s úsměvem na tváři. 

A s úsměvem na tváři jsem se pustila do plnění úkolů, které jsem si na dnešní "bezdětné" dopoledne pro sebe vymyslela. V místním mateřském centru chystáme na polovinu dubna dětský karneval. Soutěže a hry už mám vymyšlené, pomoc známých při jejich organizaci taky, zbývá ale to nejdůležitější - kostým pro Viki. Přiznám se, že jsem zpočátku trochu koketovala s myšlenkou, že bychom použili loňský úspěšný kostým berušky. Jsem na něj patřičně hrdá, byl to jeden z mých prvních výtvorů na šicím stroji po dlouhé době. 

Na druhou stranu, pokud bych se opakovala, měla bych pocit, že jsem letos nějak selhala jako správná máma a tak jsem se rozhodla, že ušiju kostým nový. Výběr padl nakonec na kostým arabské princezny či tanečnice. Představu už mám, potřebný materiál taky, takže dnes se stříhalo. 

A protože žádné hotové střihy nemám, byla to improvizace se stávajícími kusy Viktorčina šatníku a inspiracemi, které jsem si na to téma našla na internetu... 

Kostým se bude skládat z tureckých, resp. haremových kalhot z šedostříbrné průsvitné látky (nejspíš šifon), halenky s bohatě nabíranými rukávy ze stejné látky, kraťounké vestičky (možná zkusím i výšivku) z červeného saténu, šátku kolem pasu (ještě nevím, z čeho vyrobím, možná použiju už něco hotového ze svých zásob :-)) a turbanu na hlavu. Látky jsou koupila v PRIORu ve výprodeji.

Dnes dopoledne jsem vymyslela a nastříhala téměř všechny díly. Chybí ještě vymyslet turban na hlavu. Pozornějším z Vás neuniklo, že jsme s manželem Viki o víkendu ostříhali vlásky úplně na krátko a tanečnice/princezna s kraťoulinkými vlásky, to by jaksi nebylo ono. Nechci skončit u omotaného ručníku kolem hlavy, takže jsem pátrala a našla krásnou inspiraci, ke které se budu snažit maximálně přiblížit... Tak uvidíme, jak to nakonec dopadne :-)






A taky jsem trochu "provázkovala" - začala jsem už včera večer. Na provázkové prostírání, jehož návod jsem zveřejnila na blogu před nějakou dobou, nemohu pořád najít vhodný provázek. Jeden je moc chlupatý, jiný zase moc hrubý, další se zase podivně kroutí... Je to boj :-( A navíc se mi nedaří háčkovat podle návodu stejně pěkně, jako vidím na vzorku, který mám od sestry (háčkovala ale s vlnou a já bych preferovala spíš "provázkový" materiál). Tak jsem vzala jeden z provázků (lněný béžový koupený v Tescu), který jsem původně zavrhla (byl moc hrubý) a zkusila uháčkovat prostírání s jiným vzorkem. Povedlo se - vycházela jsem z návodu zveřejněného na mimibazaru: http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=11017&user=52271, jen jsem nedělala poslední řadu - obháčkování krátkými sloupky a neháčkovala barevně. Na jedno menší prostírání padlo jedno a kousínek klubíčka provázku. Mám doma ještě 3 další, ale i tak budu asi dokupovat, abych mohla uháčkovat sadu 6 prostírání. S výsledkem jsem ale spokojená. Provázek je hrubší, takže podložka pěkně pevně drží, béžová barva se mi na jídelní stůl taky hodí.


S těmi původně plánovanými provázkovými podtácky/podložkami to ale nevzdávám. Dneska jsem si koupila další typ lněného provázku (tenčí než ten předchozí a není chlupatý) a znovu budu zkoušet :-)

Díky za Vaše milé komentáře, které mi tu necháváte.

Krásný den

Anička

1 komentář:

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna