úterý 22. ledna 2013

První tisícovka za námi, to si zaslouží malý dárek :-)

Dobrý večer,

v neděli ráno jsem si na svém počítadle návštěv na blogu všimla, že byla překročena má první tisícovka :-) To si zaslouží nějaký malý dárek pro vás, které mne navštěvujete. Včera jsem zveřejnila návod své sestry na háčkované prostírání z provázku, ale abych se té zodpovědnosti nezbavovala, přicházím i já se svou troškou do mlýna... Ještě před koncem roku jsem se chlubila na blogu se skřítkovskou háčkovanou čepičkou (viz zde: http://agnieszcinykratochvile.blogspot.cz/2012/12/nevydrzela-jsem-to-zacala-znovu.html), kterou jsem uháčkovala Viktorce a slíbila, že až bude čas.... zveřejním i návod.

Jak už to chodí, nenapsala jsem si při háčkování postup na papír, takže oživuji svou paměť. A tady je výsledek pokusu oživování vzpomínek nedávno minu-
lých :-)

Použité zkratky:
PS = polosloupek

Začínáme 8 PS do pružného (magického) kroužku. Řadu (stejně jako všechny následující) ukončíme pevným okem do 1. PS.

1.ř. do každého 3. sloupku předchozí řady uháčkujeme 2 PS. Místo 1. PS háčkujeme 2 řetízková oka (stejně postupujeme i všech následujících řad).
2.ř. do každého 4. sloupku předchozí řady uháčkujeme 2 PS.
3.ř. háčkujeme rovně bez přidávání (do každého sloupku jeden PS).
4.ř. háčkujeme rovně bez přidávání.
5.ř. do každého 3. sloupku háčkujeme 2 PS.
6.ř. háčkujeme rovně bez přidávání.
7.ř. háčkujeme rovně bez přidávání.
8.ř. do každého 4. sloupku háčkujeme 2 PS.
9.ř. do každého 5. sloupku háčkujeme 2 PS.
10.ř. do každého 6. sloupku háčkujeme 2 PS.
11.ř. do každého 7. sloupku háčkujeme 2 PS.
12.ř. do každého 8. sloupku háčkujeme 2 PS.
13.ř. do každého 9. sloupku háčkujeme 2 PS.
14.ř. do každého 10. sloupku háčkujeme 2 PS.
15.ř. do každého 11. sloupku háčkujeme 2 PS.
16.ř. do každého 12. sloupku háčkujeme 2 PS.
17.ř. do každého 13. sloupku háčkujeme 2 PS.
18.ř. do každého 14. sloupku háčkujeme 2 PS.
19.ř. do každého 15. sloupku háčkujeme 2 PS.
20.ř. do každého 16. sloupku háčkujeme 2 PS.
21.ř. do každého 17. sloupku háčkujeme 2 PS.
22.ř. do každého 18. sloupku háčkujeme 2 PS.
23.ř. háčkujeme rovně bez přidávání.
24.ř. háčkujeme rovně bez přidávání.
25.ř. háčkujeme rovně bez přidávání.
26.ř. háčkujeme rovně bez přidávání.

Zde můžete ukončit a obháčkovat celý spodní okraj 1 až 2 řadami krátkých sloupků. Nebo můžete pokračovat jako já a vytvořit skřítkovskou ušanku.

Označím si na čepici místa pro krytky oušek - začátek i konec na každé straně. V našem případě jsem počítala s rozsahem 12 sloupků (cca +- 10 cm). Každou stranu háčkujeme zvlášť.

27.ř. háčkujeme 12 PS (místo prvního PS háčkuji 2 řetízková oka, stejně jako v následujících řadách, na konci děláme 2 řetízková oka na otočení).
28.ř. na každé straně (na začátku i na konci řady) sháčkujeme vždy 2 PS - zůstane nám 10 PS.
29.ř. na každé straně sháčkujeme vždy 2 PS - zůstane nám 8 PS.
30.ř. na každé straně sháčkujeme vždy 2 PS - zůstane nám 6 PS.
31.ř. na každé straně sháčkujeme vždy 2 PS a 4 zbývající sloupky ukončíme.

Obháčkujeme celý spodní okraj vč. krytů na uši 1 řadou krátkých sloupků, připevníme copánky ke krytům, dozdobíme dle libosti a je hotovo :-)



Jen připomenu, háčkovala jsem z příze YETTI od Vlnapu háčkem na vlnu č. 4,5.
















Dnešní den byl pro mne hodně náročný. Chtěla jsem konečně dotáhnout do finále Viktorčin kapsář za postel, ale jako by se proti mě všechno spiklo... Věci nešly tak, jak jsem si je představovala, když jsem si šití kapsáře plánovala. Když jsem vyřešila jeden problém, objevil se další a když jsem neřešila kapsář, řešila jsem Viktorku, která byla dnes extrémně zlobivá. A nebo možná já extrémně citlivá na věci, nad kterými bych jindy mávla rukou... Když už jsem si myslela, že to zabalím a prostě vzdám, něco mě znovu osvítilo (asi má ješitnost :-)) a já se pustila zase do práce.  

A rozjela jsem to natolik, že nyní mohu s blaženým úsměvem na tváři prohlásit "KAPSÁŘ JE HOTOV, JUPÍÍÍÍ". Poslední zavrčení šicího stroje skončilo zhruba před hodinou. Teď už čeká kapsář jen na své zavěšení za Viktorčinu postel. To přijde zítra. To bude možná pro změnu zkouška trpělivosti pro mého muže - bude se vrtat  - do zdi (to bude asi ta zmiňovaná zkouška trpělivosti) a do dřevěné kulaté tyče, na kterou chci kapsář po jejím přichycení ke zdi připevnit. Takže fotky hotového kapsáře dnes nevkládám - jednak proto, že už jsem neměla sílu něco fotit, jednak proto, že foto přímo z místa určení bude mnohem zajímavější a jednak proto, že chci vyzkoušet i vaši trpělivost :-))

Krásný večer

Anička

1 komentář:

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna