neděle 1. března 2015

Solná dýmka...

... aneb něco, co vám v ordinaci asi nepředepíší, ale pomáhá :-) 


Je to pár dnů, co jsem měla dvě noci po sobě pocit, že si takříkajíc vykašlu obě plíce. A pak jsem si vzpomněla na svou "zázračnou" solnou dýmku a třetí noc jsem už spala bez zakašlání jako dudek :-)

Slyšeli jste už někdy o solné dýmce? Já mám doma tu svou už řadu let a nemohu si ji vynachválit. Pokud při nachlazení trpíváte stejně jako já urputným kašlem, kvůli kterého v noci nemůžete ani zamhouřit oko, určitě vyzkoušejte.

Počáteční investice není v řádu desetikorun, ale stokorun. Přesto jsem přesvědčena, že investice do ní se vám určitě vyplatí. Vydrží vám totiž řadu let (když tak počítám, tak já tu svou mám už minimálně osm let a je stále funkční, respektive její příznivé účinky pokaždé zaznamenám ještě ten nebo hned následující den).

A cože to ta solná dýmka vlastně je? Solná dýmka výrobek sloužící k inhalaci, jehož účinky můžeme přirovnat k účinkům, která nám přináší návštěva solné jeskyně. Její solné mikroklima způsobené drobnými solnými krystalky ztišuje a čistí buňky dýchacího systému. Výhodou je, že proceduru můžete absolvovat prakticky kdekoli a kdykoli potřebujete. Nikam nedojíždíte, nikdo vás při proceduře neruší a kromě počáteční investice nic neplatíte. Navíc některé zdravotní pojišťovny upustily od proplácení návštěv solných jeskyní a místo toho podporuje právě nákup solných dýmek. Počáteční investice je pak ještě nižší.

Vzhledem solná dýmka připomíná klasickou fajfku, jen je vyrobena z keramiky. Dýcháním přes keramické filtry solné dýmky se spolu s vlhkým vzduchem dostávají do každého koutku dýchací soustavy blahodárné účinné látky solných krystalků. Solné krystaly jsou staré 20 - 22 miliónů let. Aktivní sodíkový obsah spouští přírodní samočistící mechanismus, který odstraňuje nečistoty z povrchu buněk. Solné částečky také čistí dýchací cesty. Pročišťovací proces organismu začíná vykašláváním a zvýšenou sekrecí z nosu.

Několikaminutovým pravidelným užíváním můžete příznivě ovlivnit nejen různá alergická onemocnění dýchacích cest (alergie proti plynu i jiným alergenům), astma, bronchitidu, zápal průdušek, ale také rýmu, infekční záněty dýchacích cest a výrobci uvádí i problémy vyvolané kouřením či chrápání. Výrobcem uváděná životnost solné dýmky je 5 let při cca 20minutovém KAŽDODENNÍM používání. 

Pokud naučíte solnou dýmku správně používat i vaše malé děti (tj. nutnost vdechovat přes ústa a vydechovat nosem, nikoliv ústy do dýmky), mohou solnou dýmku směle používat i ony. V takovém případě jim můžete zakoupit solnou dýmku ve tvaru slůňátka. Výrobci doporučují dýmku u dospělých používat 3 x denně po dobu minimálně 15-20 minut, dobu aplikace je ale možné protáhnout i na dobu jedné hodiny, u dětí to je pak 3 x denně na dobu 5-10 minut. Po proceduře se navíc doporučuje vypít větší množství tekutin. Zejména u chronických onemocnění se doporučuje pro dosažení dobrých výsledků každodenní používání  solné dýmky.

Já jsem lenoch a často řeším problém, až když přijde. To pak užívám dýmku 1 - 2 x denně po dobu i 30 minut. A jak už jsem výše zmiňovala, úleva přichází velmi rychle.

Rozhodnete-li se v rodině používat solnou dýmku u většího počtu členů, doporučuje se pro každého z nich z hygienických důvodů nakoupit vlastní dýmku. Já používám dýmku od tohoto výrobce. Ten má takové případy rozlišování většího počtu dýmek v rodině zajištěn odlišným zbarvením "okýnka" na boční straně dýmky. Ostatní výrobci to budou mít nejspíš podobně.

A co vy? Znáte solnou dýmku. Používáte ji? Pokud ano, jak jste s ní spokojeni? 

Mějte se krásně

Anička

PS: ačkoliv to tak možná nevypadá, nejsem placena za reklamu žádným z výrobců solných dýmek a nikdo z mých rodinných příslušníků či známých není jejich zaměstnance.

15 komentářů:

  1. Ahoj Aničko! Tak o solné dýmce jsem u Tebe dneska slyšela úúúplně poprvé a musím říci, že mě to hodně zaujalo. Když si vzpomenu, jak jsme se před nadávnem natrálili s kašlem u dětí, určitě bych toto uvítala, takže jsi mě opravdu hodně naladila. Měj se krásně a děkuji Ti za tip! Krásnou neděli! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, tak to jsem moc ráda, že Ti můj příspěvek pomohl. Třeba váš problém vyřešíte stejně jako já a když přijde příště znovu, sáhnete už najisto :-)) Krásný zbytek neděle Anička

      Vymazat
  2. Ahoj Aničko, tak o solné dýmce jsem zatím také nečetla. Ale zrovna minulý týden, když jsme skoro celá rodina lehla s antibiotiky, už podruhé v tomto roce, mi má známá lékařka psala, že až bude líp, musíme s dětmi vyrazit do solné jeskyně. Pak jsem ještě četla o solných svíčkách.
    Měj krásnou neděli ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, tak to mě u Tebe překvapilo. Vsadila bych se, že zrovna ty ji budeš určitě znát :-)) Je fajn, že dnes i někteří lékaři doporučí právě tu solnou jeskyni či jiné alternativy klasické léčby. Pokud vám nevyjde chodit do solné jeskyně, určitě doporučuji (byť jako nezdravotník) i tu solnou dýmku. Je to vždycky má poslední záchrana :-) Krásný zbytek neděle Anička

      Vymazat
  3. Aničko,děkuji za povídání o solné dýmce. Před třemi týdny jsem myslela,že se mi roztrhnou průdušky i s plícema a dodnes to ještě není v pořádku. Takže zítra najedu na stránky a nechám si zaslat. Opravdu moc děkuji a přeji pevné zdravíčko.věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, to jsem ráda, že tento příspěvek přišel vhod. Moc přeji, aby Ti solná dýmka pomohla a přinesla úlevu pokaždé, když to bude třeba. Zdraví i Tobě Anička

      Vymazat
  4. Aničko,děkuji za povídání o solné dýmce. Před třemi týdny jsem myslela,že se mi roztrhnou průdušky i s plícema a dodnes to ještě není v pořádku. Takže zítra najedu na stránky a nechám si zaslat. Opravdu moc děkuji a přeji pevné zdravíčko.věra

    OdpovědětVymazat
  5. Solnou dýmku ještě neznám, ale trávili jsme celé dětství na inhalaci vincentky, abychom byli zdraví. A tak velice chválím tuto investici, zdraví především :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Já zase neslyšela o inhalaci vincentky, ale věřím, že to hodně pomáhá. Krásný den Anička

      Vymazat
  6. Tak to neznám, vypadá to zajímavě...

    OdpovědětVymazat
  7. Sháněli jsme tuto dýmku u nás v lékárně před svátky a zrovna ji neměli, jen na objednávku, a protože jsme nechtěli čekat tak jsme si doma vyrobili vlastní, stačí vzít tubu od velkých rozpustných tablet, uříznout dno, do husté gázoviny zabalit hrubozrnou mořskou sůl a nacpali dovnitř. je dobré dát klidně větší vrstvu, aby dýchání vyžadovalo trochu úsilí, zapojují se tak všechny dýchací svaly, plíce se líp čistí a měla by se i zvýšit kapacita. Po týdnu používání určitě cítím změnu v dýchání, hlavně doufám že to pomůže zbavit se pravidelných zimních viroz a rýmy. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, díky za komentář i tip, jak na výrobu domácí solné dýmky. Používání keramické solné dýmky bude jistě komfortnější, ale pokud nejde jinak, i toto domácí řešení jistě přinese své ovoce :-) Krásný večer a pevné zdraví Anička

      Vymazat
  8. Moc děkuji za super tip! Určitě dýmku také uplatníme! Solná jeskyně pomáhá, ale v nemoci se tam chodit nedá! Tahle je príma řešení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kathy, to jsem ráda. Přeji, ať vám rychle pomůže :-) Anička

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna