neděle 15. června 2014

FIMO a já - první setkání

Už delší dobu si na něj brousím zuby. FIMO. Hit posledních let. Něco jako kdysi modurit, ale kdo ví, jak na něj, dokáže s ním mnohem víc. 

Já se zatím držím při zemi. Vystačím si s FIMEM pro začátečníky v bílé barvě (FIMO soft), kuchyňským válečkem, kouskem potravinářské fólie (či mikrotenovým sáčkem), tvořítkem na cukroví/perníčky, špejlí, nožíkem, zbytkem vodou ředitelné barvy v černém odstínu (ETERNAL, Balakryl) a provázkem či tavnou pistolí. 

Dnešní kouzlení ocení hlavně mé kuchyňské dózy. Ne, že by jim to dosud na policích neslušelo. Ale takové pěkné cedulky označující jejich obsah také nejsou k zahození. A barevně mi navíc ladí k těm, které jsem si udělala už dříve na kořenky .-)


A jak na ně?

1. zapni troubu na 110 stupňů Celsia,
2. vybal FIMO na pracovní podložku,
3. rozválej FIMO na placku tlustou cca 0,3 - 0,5 centimetrů,
4. vykroj tvořítkem či nožíkem požadovaný tvar (v mém případě srdíčko či obdélníček), 
5. pokud chceš štítek se strukturovaným povrchem, přejeď ještě jednou válečkem přes FIMO, na které si polož kousek krajky, juty či jiné strukturované tkaniny,
6. pomocí špejle vtiskni do FIMa nápis,
7. pokud štítek má být štítek na dózu zavěšen, udělej špejlí dírku na provlečení provázku, pokud ne pak
8. přilož vykrojený štítek na dózu či odpovídající formu a uprav jeho tvar (dle zaoblení dózy),
9. dej zapéct do vyhřáté trouby (i s formou či dózou, pokud má štítek "obepínat" a nebude zavěšen na provázku) na max. 30 minut,
10. nechej vychladnout (FIMO definitivně vytvrdne až po vychladnutí) a poté natři štítek lehce přes horní vrstvu barvou tak, aby vtištěný nápis zůstal bílý,
11. přilep štítek na dózu tavným lepidlem či jiným lepidlem vhodným na lepení skleněných předmětů či připraveným otvorem provleč provázek a zavěs,
12. a teď už si jen užívej skvělého pocitu z dobře odvedené práce :-)

Jedno balení FIMa (56 g) mi vystačilo na zhruba dva štítky o velikosti 10 x 5 cm či čtyři srdíčkové štítky o velikosti 7 x 6,5 cm. 

FIMO na výrobu štítků mi dodala firma Stoklasa textilní galanterie s.r.o., o které jsem vám již psala. Tímto bych vás ráda vyzvala ke komentářům k tomu, jaké odměny by vám udělaly největší radost u soutěží o ceny připravovaných ve spolupráci s tímto obchodem.

Málem bych zapomněla tento i další návody či zajímavé tipy najdete rovněž na facebookovém profilu firmy Stoklasa.

Krásné tvoření (nejen) s FIMem

Anička

2 komentáře:

  1. fuu Anka tu sa vaľkalo, vykrajovalo a pieklo o dušu spasenú :) a výsledok stojí za to! super páči sa mi to, pa Zuzana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna