neděle 16. prosince 2012

Víkend ve znamení oslav, "oříškování" a bambulkování





























Dobrý večer, přeji Vám krásnou 3. adventní neděli. Můj stávající víkend se nesl v příjemném duchu oslav narozenin mamky a v mezičasech "oříškování" či háčkování dílků různých tvarů, které se po naškrobení vkládají mezi dvě poloviny vlašských ořechů a zavěšují na vánoční stromeček a nesmím zapomenout na bambulkování. 

"Obháčkované oříšky" představím, až budou háčkované dílky suché. 


Pokud jde o bambulkování - na blogu neuvěřitelně inspirativní Jennifer Holmes (http://dearlillieblog.blogspot.cz/mne mimo mnoho jiného zaujala výzdoba vánočního stromečku vlněnými bambulkami. Tak uvidíme, jak se to nakonec povede u nás doma. Bambulky tvořím z červené a bílé tenčí vlny. První z nich jsem začala dělat přes k tomuto účelu vytvořené šablony z kartonu, pak jsem ale na internetu narazila na jeden nápad tvořit bambulky přes vidličku. Bambule jsou sice menší než ta první, ale pro mé účely naprosto vyhovující a práce jde pěkně od ruky. Jen dělám oproti uvedenému návodu malou změnu - po namotání vlny na vidličku a svázání svazku příze uprostřed vidličky nestříhám přízi na vidličce z levé i pravé strany, ale vidličku otočím na druhou stranu a stříhám jen jednou - uprostřed. Vznikají mi tak trochu větší bambulky, než by vznikly podle uvedeného návodu. 



V sobotu jsem si odvezla ze zahrady rodičů nějaké přírodniny (větvičky jedle bělokoré, smrku ztepilého a plazivého jalovce, modřínové větvičky se šiškami, břečťan a buxusové větvičky). Letošní adventní věnec, který jsem měla položený na jídelním stole, by mi bohužel do Štědrého dne vydržel jen ve velmi opelíchané podobě. Nepodařilo se mi sehnat v okolí čerstvé jehličnaté větvičky jehličnanů, co déle vydrží (jedle, jalovec ap.) a vzala jsem letos zavděk těm smrkovým, které jsem sehnala na kraji lesa z pokácených stromů. Asi už tam větve ležely déle. Dnes jsem tedy odstrojila původní výzdobu (výzdoba je možná silné slovo, spíše zbytky větví a pěknou hromádku jehličí) a pak znovu připevnila větvičky přivezené od našich, břečťan a dekoraci z původního věnce. Myslím si, že to ale za tu chvilku práce stálo. Věnec se mi zdá být díky použitému materiálu ještě krásnější než předtím. Jen se musím trochu pousmát tomu, že bydlím v podbeskydí a větve si tahám z Karvinska :-) Co zbylo, oživilo venkovní výzdobu, vše jsem do zbytku spotřebovala. Užívám si naplno letošního adventního času, škoda jen, že ten krásný bílý sníh, ze kterého jsme měli doma velkou radost, zase týden před Vánocemi spláchl déšť... :-(

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna