pondělí 3. prosince 2012

Pondělní radovánky


Proč radovánky? Od rána s Viktorkou intenzivně pracujeme na adventní výzdobě našeho domečku a máme z toho velkou radost (a já i trochu nervy, když Viktorka nedělá, co by měla nebo naopak dělá to, co by neměla :-))... Až na pár drobností máme vyzdobena všechna okna v domě vystřihovánkami s vánočními a zimními motivy. 

Sluníčka a kočičky přetrvávají od jara - maminka se se sluníčky na tak dlouhou dobu (do dalšího jara) nechce rozloučit a Viktorka má momentálně tzv. kočičkové období, takže kočky z okna taky nemohly dolů :-) Ale i v zimě občas svítí sluníčko a venku člověk vidí mihnout se kočičí ocas, takže zdůvodněno. 

Rozhodla jsem se, že vystřihovánky z loňska ještě obohatím o pár nových kousků (obrovský sněhulák, vánoční stromeček, bruslař a pár sněhových vloček...). 

Předlohy z internetu vytištěné na A4 jsem si nechala dneska zvětšit na formát A3, tak už zbývá vzít do rukou jen nůžky, nožík, začít pracovat a výsledná díla nechat zalaminovat. Kdysi jsem to tak nedělala, ale už po jedné sezóně byly vystřihovánky špinavé a oblepené starými izolepami. Loni mi jedna kamarádka, která vystřihává tolik, že mění výzdobu v oknech snad každý měsíc, poradila zalaminovat motivy, které má pak člověk snad už napořád a vyplatilo se, i když to není zrovna levná záležitost...
































Po cestě domů jsme se s Viki stavily na v pátek vyčíhnuté místo u lesa, kde asi nedávno dělali průklest. Už v pátek jsme si odtamtud přivezly "větvičkový" materiál na adventní věnce (po neúspěšném objíždění zahradnictví a květinářství) - jsou to sice větve smrku, které vydrží nejkratší dobu, ale jsem moc ráda i za to. Přivezla jsem toho domů hromadu s tím, že zbývajícími větvičkami zakryji i skalničky a některé trvalky před mrazem, ale i když se to zprvu nezdálo, bylo jich nakonec málo. Takže dneska další várka, z části větviček bych chtěla udělat venkovní ministromeček v květináči, o kterém jsem se už včera zmiňovala, tak snad zítra...








Včera večer jsem stihla dokončit háčkovaný motiv na přední část povlaku jednoho z polštářků pro mamku (blíže viz zde: http://agnieszcinykratochvile.blogspot.cz/2012/11/advent-cervena-dalsi-hackovany-stojici.html, dnes bych chtěla dokončit i druhý, abych pak mohla začít šít samotný povlak... 15. prosinec se blíží, tak ať to stihnu včas!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna