pondělí 26. října 2015

Zahrada koncem října...

... je podle mého názoru překrásná, i když se příroda pomalu chystá ke spánku. Kromě typicky podzimních květů hvězdnic či rozchodníkovců ještě stále nakvétají růže, echinacea, svíčkovec, záplevák, řetězovka, třezalka "Hidcote" či popínavé rdesno ovíjivé... 

Některé kultivary vysoké okrasné traviny známé jako ozdobnice čínská se u nás teprve na rozkvět chystají... 

A barvu zahradě dodávají i krásné podzimní kabátky listnáčů - svídy, ginkgo biloba (i když to není botanicky listnatý strom), akát, javory - ale také plody hlohyně, rakytníku, okrasné jabloně či hlohu tečkovaného (z toho jsem tedy letos úplně paf :-)).

Mám tuto část roku čím dál raději. Nevadí mi stále chladnější dny i noci, mlhy, déšť... za tu krásu, kterou nás příroda ještě těsně před zimou obdarovává, to rozhodně stojí.
















Krásné podzimní dny

A.

17 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ilonko, možná je to jen momentální dojem, ale mám pocit, že v tomto podzimní příroda předčí i léto :-)

      Vymazat
  2. Aničko tedy to je nádhera. Chci se zeptat, máš vůbec někdy na zahrádce plevel? Tobě tam snad neroste a nebo jsi ještě větší tryskomyš než jsem si myslela. Měj se moc krásně. Pa Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Rijo, to víš, že mám a pokud mě někdo pozoruje, jak chodím po zahradě, musí mít ze mně docela prču. Ujdu krok a vytrhnu plevel a hodím do trávníku, ujdu další krok a vyhodím další... zkrátka když jsem u nás na zahradě, tak téměř permanentně něco pleju... nejsem schopna kolem něj jen tak projít, když vím, že tam prostě je :-) Zdraví tryskomyš A.

      Vymazat
  3. Aničko...opravdu radost pohledět.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji, také mám velkou radost, jak se zahrada krásně rozrůstá a také že si pohled na ni mohu užívat v každém ročním období :-) Hezký večer A.

      Vymazat
  4. Aničko, obdivuji vaši krásnou zahradu. Za tak krátkou dobu se vám podařilo vytvořit úžasné dílo.Je tam vidět spousta tvrdé práce, ale vyplatilo se. Moc zdravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, děkuji. My jsme s mužem pracanti, naučili nás to tak už jako děti, nemůžeme prostě jinak :-)) Těší mě, že je to na zahradě znát :-)) Krásný večer A.

      Vymazat
  5. Zahrada vypadá fantasticky. Je to nádhera. Krásně jsi ji nafotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, díky. S foťákem občas bojuji, mám "jen" kompakt, což člověka může limitovat. Ještě víc ale to, že nemá perfektně zmapované všechny možnosti ani u toho kompaktu... Na druhou stranu zatím statečně (i díky svému muži) odolávám módní vlně zrcadlovek. Někdy si připadám, že bez nich člověk jakoby ani nebyl.... Krásný večer A.

      Vymazat
    2. To máš pravdu. V poslední době dost často slyším od mladých, podívej se na fotky z víkendu, kamarád fotil zrcadlovkou. Prostě můj obyčejný foťák jim nestačí.

      Vymazat
  6. Nádhera... kochám se a inspiruji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětko, ani nevíš, jak mne to těší :-)) Krásný večer A.

      Vymazat
  7. Aničko,
    krásně barevně je teď u Vás !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, příroda to umí na podzim zařídit dobře :-))) Hezký večer A.

      Vymazat
  8. Aničko, miluji podzim, takže takovéto fotečky se mi moc líbí, je z nich i vidět jak se zahrada pěkně rýsuje jako celek, vše se pěkně spojuje a doplňuje, už to nejsou jednotlivé kousky vedle sebe, moc hezky sis to rozvrhla, krásné podzimní dny přeji,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, díky za komentář. Od člověka z branže mne to těší ještě víc :-) Krásné dny i Tobě A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna