sobota 6. ledna 2018

Čtenářská výzva pro letošní rok,...

... na kterou mě upozornila má sestra poté, co jsme během Vánoc diskutovaly o přečtených knihách, mě docela dost navnadila. 

Možná by vás ale zajímalo, o čem je tu vlastně řeč, viďte? .-)

Představím vám velmi zajímavý přístup ke čtení, díky němuž můžete zábavnou formou objevit nové a zajímavé knihy :-)

Už třetí rok je na na webových stránkách www.ctenarskavyzva.cz zveřejňován každoročně doporučený seznam 20 témat knih, podle kterého si následně zájemci - čtenáři knih - vybírají čtivo na příslušný rok - jednu knihu lze vždy použít pouze pro splnění jednoho tématu. 

Své přečtené knihy si pak můžete snadno a přehledně evidovat na webu databazeknih.cz, který stojí určitě za nahlédnutí, pokud rádi čtete (mj. zde můžete nalézt i recenze knih, bazar knih, žebříček oblíbenosti knih ad.). Sledovat zde můžete i pokroky dalších čtenářů a rovněž se u nich inspirovat výběrem knih.


Seznam témat pro letošní rok včetně komentářů jednotlivých čtenářů k nim naleznete zde

Výtah ze seznamu letošních témat uvádím níže.

1.) kniha, která byla zmíněna v jiné knize
2.) kniha autora, který žil ve vašem kraji
3.) kniha s vánoční tématikou
4.) kniha, ve které se jedna z postav jmenuje jako vy
5.) kniha, která má čtyřslovný název
6.) kniha poprvé vydaná v roce vašeho narození
7.) kniha, podle níž byl natočen seriál
8.) kniha od slovenského autora
9.) kniha, která obdržela cenu Magnesia Litera
10.) kniha s tématikou moře
11.) kniha od více autorů
12.) kniha s válečnou tématikou
13.) kniha poprvé vydaná před rokem 1950
14.) kniha s ročním obdobím v názvu
15.) kniha, kde hraje roli knihovna (knihovník, knihovnice)
16.) poslední kniha (již nežijícího) autora
17.) kniha žánru, který běžně nečtete
18.) kniha, jejíž děj se odehrává v Brně
19.) kniha o jídle
20.) kniha poprvé vydaná v roce 2018 (zcela nová kniha)

Velmi vážně uvažuji, že bych se po loňském vánočním čtenářském maratonu do výzvy pustila také. V rámci svého letošního vystupování z komfortní zóny, samozřejmě :-)

A co vy? Jak se vám výzva líbí? Půjdete do ní taky? Pokud ano, které letošní téma by pro vás bylo tou největší výzvou?


Krásný den se Třemi králi

A.

2 komentáře:

  1. Hezký den, Aničko,
    do výzvy už jsem se také pustila... loni mi chyběly dvě knihy, ale přečetla jsem i jiné, které jsem do čtenářské výzvy nezařadila... :)
    Držím pěsti, ať se Vám daří! :)
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, díky. Já si nemyslím, že by se člověk musel dogmaticky toho seznamu držet. Spíš je to zajímavá inspirace, jak k výběru knih přistupovat. Člověk občas může objevit něco hodně zajímavého, co by při svém "standardním" postupu výběru minul :-) Tak také přeji krásné čtení A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna