středa 26. dubna 2017

Křížovkář...

... asi roste z naší malé slečny :-) A já se tak díky tomu spolu s ní mohu vrátit do svých dětských a mládežnických let, kdy jsem luštila jednu křížovku za druhou. 



Je to trochu rodinná tradice, protože i můj taťka také vždycky hodně luštil křížovky a vzpomínám si, jak se pokaždé rozčiloval, když jsem začala luštit křížovku v novinách dřív, než se k nim dostal sám (a aby to bylo spravedlivé - já jsem podobně prskala později u svého muže, který se mi také jednu dobu pokoušel plést u křížovek pod ruce a já pak po něm musela opravovat tu paseku, kterou mi v křížovce nadělal... stejně jako kdysi můj otec u mne :-)).

Z Viktorčiny křížovkářské záliby mám ale radost nejen proto, že pokračuje v rodinné tradici. U Viktorky je totiž luštění křížovek bezva věc, která jí dokáže při její neposednosti alespoň chvíli udržet v klidu a maximálním soustředění. A taky trochu procvičíme i počty a prověříme znalosti, které stačila časem nastřádat .-)

Křížovky vyhledáváme v dětských časopisech, ale nejčastěji jí je vymýšlím sama (to zas prověřuje mě :-)).

Hezké dny

A.

4 komentáře:

  1. Měli jsme bezva učitele, který nás na základce naučil tvořit jednoduché křížovky a luštit je. A od té doby mne to drží (přes 50 let). Je to bezva zábava a jsem ráda, že to pokračuje dále a máte z toho také radost. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, děkuji za komentář. Tak to je úctyhodně dlouhodobá záliba :-) Snad nám to vydrží alespoň třetinu té doby :-) Krásný den A.

      Vymazat
  2. Ahojda, pro děti existuje časopis Makovice, který má úžasné křížovky. Leckdy je luštím i já. :o)
    J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, díky za další tip, něco mi ten název říká... :-) Krásný zbytek prvomájového pondělí A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna