čtvrtek 23. dubna 2015

Jako v bílém hávu...

... budou za chvíli některé z mých osázených truhlíků s balkónovkami. V úterý odpoledne jsem využila cesty do města bez mého obvyklého malého doprovodu a v klidu se porozhlédla v zahradnictví po aktuální nabídce balkónových květin pro letošní rok. 


Plán byl v klidu se porozhlédnout a vyhodnotit, porovnat nabídku s mou vysněnou představou o tom, jak by to u nás letos v oknech a na terase mohlo vypadat. Ale znáte to, neodešla jsem s prázdnou... i když peněženka pak byla o něco lehčí než jsem zvyklá :-))

Stačilo to na 3 větší truhlíky a ještě pár rostlinek zbylo na další... K těm ale budu ještě znovu přikupovat muškátky. Výběr je dneska obrovský, nejraději mám ale (a nejvíc se jim i u nás daří) klasické "babičkovské" muškáty. Bez nich už ani ránu :-) 

Stávající 3 truhlíky mám osázeny 2 rostlinkami bílého "babičkovského" muškátu, bílou drobnokvětou bakopou a pro zpestření ještě žlutokvětým dvouzubcem (bidens) známým jako balkongold.

Na některé kytičky (vějířovka, africká kopřiva, million bells, ad.) si ještě budu muset týden, dva počkat. Jiné nebudou vůbec, což mě moc mrzí. 

Ráda bych letos vyzkoušela jednu pěknou rostlinku známou pod názvem IPOMEA BATATAS alias sladké brambory/batáty. Nejenže se její hlízy dají po uvaření konzumovat podobně jako brambory (odtud označení sladké brambory), ale současně dokáže tato rostlinka působit velmi dekorativně (byly vyšlechtěny odrůdy s krásnými žlutozelenými a tmavě červenými až vínovými listy). Na podzim po odkvětu můžete hlízky zkonzumovat a nebo si je ve vhodných podmínkách uskladnit (podobně jako jiřiny, brambory na sadbu ap.) a příští rok vysadit znovu. Pomalu vzdávám naději, že ji seženu v našem okolí a začala jsem se dívat po e-shopech. Zatím nejsem příliš úspěšná. Pokud byste měli kontakt na prodejce, u kterého bych hlízky mohla zakoupit, budu za něj vděčna...

Zdroj obrázků: www.pinterest.com

A co vy? Už sázíte balkónovky, nebo s nimi ještě vyčkáváte až po "ledových mužích"?

Mějte krásný den

Anička

10 komentářů:

  1. Bílé květy mám nejraději. Letos mám akorát šlechtěné sedmikrásky. Nic víc asi nezvládnu :)
    M.

    OdpovědětVymazat
  2. Dávám ven až po zmrzlých, ale pár truhlíků mám osázených a čekají v zimní zahradě.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, já dávám už několik let truhlíky s květinami ven už v dubnu a zatím pokaždé ok. Mrazíky jsem pokaždé řešila přehozením bílé netkané textilky a stačilo to. Pokud bych ale měla truhlíky s balkónovými rostlinami kam dát, taky bych asi vyčkávala :-)

      Vymazat
  3. zahradnictví Flos, ale momentálně mají myslím jen tmavé varianty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip. Už jsem je před pár dny kontaktovala, protože v předchozích letech ipomeu batatas v nabídce měli. Letos ji ale na e-shopu nevidím a na e-mailový dotaz zatím nereagovali... Hezký den A.

      Vymazat
  4. jé Aničko, já jsem si Ipomeu zrovna včera koupila do truhlíku. dnes ji vykuchám, jestli je tam opravdu hlízka. a mrzí mě, že jsem to nevěděla včera, koupila bych ji i tobě a poslala. škoda.
    hezký den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, ani nevíš, jak Ti závidím :-) Tak ať dělá v truhlíku parádu :-))

      Vymazat
  5. Byli jsme nakupovat v zahradnictví v Kruhu a tam batáty mají :) http://www.zahradnictvikruh.cz/vyhledavani.php?katalog-hledany-string=bat%E1ty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, díky za tip. Třeba ještě využije i někdo další. Nakonec jsem část (tmavé kultivary) objednala v zahradnictví FLOS (http://zahradnictvi-flos.cz/) a část (svěže zelené kultivary) v zahradnictví Lebiš (http://www.lebis.cz), na který jsem dostala tip od Dorotky z Horní Suché.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna