neděle 11. listopadu 2012

Tvoření pro panenky aneb má první panenkovská výbavička je konečně na světě :-)


Jedním z vánočních dárků, kterými bych chtěla potěšit naší holčičku, je výbavička pro panenku chou-chou. Pod stromeček Viktorka dostane kolébku, do níž šiju polštářek a peřinku. Chtěla jsem vše na míru, takže jsem si už ušila i výplně, na povlečení se pracuje... No a protože nám panenka od konce května, kdy ji Viki dostala ke svým druhým narozeninám, chodí stále v jednom už dosti ušmudlaném oblečku nebo nahá (podle nálady její maminky), řekla jsem si, že s tím musím něco udělat.

Vrhla jsem se tedy na tvorbu pidioblečení pro panenku a jak jsem se do toho tak naplno ponořila, tak mi začíná stále víc na povrch vyvstávat otázka, zda si nepotřebuji něco kompenzovat z dětství... Ne, že bychom doma panenky neměly (jsem ze tří děvčat a o panenky opravdu nebyla nouze), ale v té době jsem se soustředila spíše na své kadeřnické vlohy (což mělo za následek to, že byla vždy jen otázka času, kdy se z každé panenky - holčičky - stal kluk s "ježkem" na hlavě :-)) než na tvoření oblečků. Ale teď přišla ta správná chvíle. A výsledky se dostavily brzy.

Prakticky hned poté, co jsem se rozhodla, že "do toho teda jdu", jsem proletěla všechny možné návody na tvorbu oblečků pro panenku typu chou-chou či baby-born. Moc toho nebylo, ale objevila jsem návody na tvorbu oblečků pro miminka, které si upravuji na míru naší panence. 

Na světě už jsou dvě háčkované čepičky, háčkovaný svetřík a rozpracován mám pletený svetřík, možná roláček (ale pletení, to už skoro nepamatuji, takže jsem momentálně ve fázi oživování základů pletení... ale zadní díl už je!). 



































A protože to i s tím pletením myslím opravdu vážně a příští měsíc mám narozeniny, tak jsem si u manžela domluvila novou literaturu, je to tato kniha nesoucí jednoduchý název "Pletení & háčkování". Doufám, že mne nezklame. 

Na svět by měly přijít i šité šatičky a kalhoty... Ale to zase někdy příště. A možná i upravené návody na oblečky pro panenku, pokud čas dovolí, třeba někdo další také využije.

Krásný zbytek neděle.

Anička

4 komentáře:

  1. no pááni... to má panenka výbavička lepší než leckteré nemluvně:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Ono to s jedním očekávaným nemluvnětem tak trochu souvisí :-) Panenka mi slouží jako tréninkový objekt :-))

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera! V tomhle jsem špatná maminka, která neumím šít:(( Šťastné to holčičky těchhle šikovných maminek:)

    OdpovědětVymazat
  4. Iri, díky :-) Komlet čepičky a svetříku je háčkovaný, tak by "neumění" šít nemělo až tak vadit :-) Ale to se dá postupně naučit. Já taky nejsem žádný expert na šití, v háčkování jsem na tom sice o trochu lépe, ale pořád se je co učit. Chce to jen chuť do toho jít, čas a nějaké to vybavení a materiál :-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna