pondělí 26. listopadu 2012

Když pečení je radost... to není reklama na HERU :-)

Dobré odpoledne,
po dlouhé době jsem se pustila do pečení. V moudrých internetových adventních bulletinech jsem se dočetla, že pečení perníčků je třeba zahájit včas, tj. na přelomu měsíců listopad a prosinec. A nejen to - těsto se musí nechat pěkně uležet (údajně kdysi perníkáři nechávali perníkové těsto spinkat i několik dní...), peče se při velmi vysokých teplotách (až kolem 200 stupňů Celsia) a jen velmi krátce, tj. cca 3 - 6 min dle velikosti (abychom perníčky moc nevysušili - což se mi úspěšně podařilo loni, ale i tak jsem perníčky nestačila ani ozdobit bílou polevou, snědly se ještě před Štědrým dnem).

Vyzbrojena nejnovějšími poznatky (myšleno pro mě, jinak tyto zásady platí jistě již přes stovky let, na internetu jsem se dozvěděla mj. i to, že v našich zemích jsou zachovány první doklady o pečení perníku z roku 1335!) jsem se pustila do letošního pečení perníčků. A je vidět, že to, co platilo a platí u jiných, platí i u nás :-) Perníčky se povedly, jsou krásně nadýchané a voňavé, i moc moc dobré. Takže musím najít nějakou dobrou skrýš, kde je uchovám až do zdobení před mlsným mužem, dítětem... a bohužel i sebou a pak to vytlačím z paměti :-)

Dodám jen, že první část pečení proběhla za "pomoci" Viki, pak už odpadla a zalomila to na sedačce... Ono to neustále drezurování maminky dá docela zabrat...

Už se moc těším na plánované další pečení i zdobení perníčků s pomocí nejmladší sestry. Proběhne hned po Mikuláši 7.-8.12. Ať se daří i Vám.

Fotoreportáž z pečení:
Těsto
Těsto pracně vydolované z misky
Viki připravuje náčiní
Viki stále připravuje náčiní
Maminka vyválená první plát těsta
Vykrajujeme (osoby jsem nebyla schopna zachytit jen to, že maminka vykrajuje vzorně od krajů a Viki pěkně odprostřed)
První vykrajovánky
První plech
Už se pečou!
Pokus se zbytky těsta, které se už mamince nechtělo válet - prostě jsem to nacpala do nějakých formiček :-)
Hotové perníčky
Hotové perníčky zblízka
Upečené "pokusy" pěkně zblízka
Upečené "pokusy" ještě jednou pěkně zblízka
Upečené "pokusy" mezi svými krásnějšími příbuznými :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna