pátek 13. února 2015

Když bolí krční páteř...

... mohou vedle dalších opatření (zahřívání, masáže, změna strnulé pracovní polohy ap.) pomoci i správně prováděné uvolňovací cviky na krční páteř a protahovací cvičení na svaly v této oblasti. 

Zdroj obrázku: http://www.fitkastudia.cz/cz/doporucujeme/boli-vas-zada-cvicte?start=75

Není to tak dávno, co jsem si zde v souvislosti s výšivkou na ubrusu postěžovala na problémy s krční páteří a žádala vás o tipy na to, jak jí ulevit. Překvapivě jste v nich cviky cíleně zaměřené na svaly kolem krční páteře nezmiňovaly.

Dovolte tedy, abych i já přišla se svou troškou do mlýna a podělila se s vámi o informace, které jsem zjistila. Snad budou užitečné nejen dalším vyšívačkám, háčkařkám či pletařkám. Na bolesti v oblasti krku si totiž stále více stěžují i lidé pravidelně "okupující" počítač.

Na úvod pro představu, o čem se zde vlastně bavíme, trochu teorie. Krční páteř je tvořena sedmi krčními obratli. Na přední části krku pomáhají páteři provádět pohyby dlouhý sval krku, dlouhý sval hlavy, svaly kloněné a zdvihač hlavy. Na zadní straně krku jsou ve spodní vrstvě uloženy hluboké šíjové svaly. Nad nimi jsou uloženy delší svaly - sval polotrnový a řemenový sval hlavy (tyto svaly provádějí záklon, úklon a otočení hlavy podle svislé osy). Na povrchu jsou tyto svaly překryty svalem trapézovým. Přetížení právě tohoto svalu se projevuje většině z nás tak důvěrně známým tuhnutím šíje a případně i bolestivostí krku zezadu.

Při cvičení svalů kolem krční páteře můžete využít např. názorného videa "Dědka kořenáře". Byla jsem mile překvapena, jak rychle se mému unavenému krčku ulevilo od bolesti :-)

Pokud to s ním také vyzkoušíte, nezapomeňte mi napsat, zda vám cvičení pomohlo.

Mějte se krásně

Anička

4 komentáře:

  1. Tak já mám to štěstí, že si manžel přivydělává masážemi, takže mám profimaséra doma - jen teda kolikrát platí pravidlo, že kovářova kobyla chodí bosa :-D Ale zrovna nedávno mně bolelo za krkem právě od pletení a manžel mi to promasíroval a bylo hned líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, to se někdo má :-) Mně manžel krk také někdy prohmátne, ale profesionální masér ví přesně, co a jak... :-)

      Vymazat
  2. Aničko,
    tak já o krční páteři občas věděla v práci při sedavém zaměstnání v kanceláři u PC!
    Momentálně už týden řeším bolest zad v kříži, která mi vystřeluje až do celé nohy :-o
    .Není divu Šíma už se pronese ;-)
    Zkouším všechno možné, masáže, cviky, suché teplo,...a dnes mám schůzku s fyzioterapeutkou.
    Doufám, že se mi uleví!
    Krásný víkend bez bolestí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, přeji, ať se Tvé problémy se zády rychle vyřeší. Já jsem na tom už dobře, změna kreativních aktivit a cvičení podle Dědka kořenáře pomohlo :-) Krásnou neděli Anička

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna