sobota 9. srpna 2014

Zahradní oblouky, opory, obelisky...

... mi v zahradách velmi imponují. Nebude tedy pro nikoho velkým překvapením, že i na té naší se pár takových kousků ze dřeva najde.

Zdroj obrázků: Pinterest

Dva z nich, které z pravidelné fotodokumentace naší zahrady znáte, jsme si pořídili za hranicemi a "vyladili" doma - manžel dotáhl vrutíky a hřebíčky to, co polští výrobci "opomněli", já pak zahradní oblouky natřela kvalitní zelenou lazurou, kterou používáme na téměř všechny dřevěné objekty, které kolem domu máme. 

Třetí v pořadí a zatím poslední mi nedávno po dlouhém naléhání vyrobil na přání manžel sám (kromě natírání, to mám u nás pod palcem já :-)). Kvalitativně nesrovnatelně lepší než ty koupené v Polsku. A i co do kvantity je předčí - je vyšší i širší... A je hlavně - JE NÁŠ :-) Než vám jej ale představím, musím získat povolení autora a svého muže v jedné osobě k zveřejnění a v tom je vždycky potíž... :-) 

Tak alespoň pár námětů pro ty z vás, kteří váhají, zda ano či ne. Kdo dřevu nevěří, vybere si i z nabídky krásných kovových výrobků, převážně v černém provedení. Mohou být oporou nejen pro růže, tak i pro další okrasné i užitkové popínavé a vyšší rostliny. 

Já bych ráda ještě alespoň jeden "pyramidální" kus nebo odborněji řečeno "obelisk"... Vím přesně, k jakým keříkům bych jej postavila... :-) Ale budu muset nejspíš počkat do důchodu nebo si jej vyrobit sama... Koneckonců, jednu takovou (snad dočasnou) pseudopyramidu už z jedné tyčky a tří provázků mám... :-))

Zdroj obrázků: Pinterest

A jak jste na tom vy? Líbí se vám na zahradách obelisky, oblouky, opory? Máte něco takového u vás na zahradě?

Krásné dny a já už pádím na tu ségřinu svatbu :-))

Anička

4 komentáře:

  1. Je to pěkné Aničko. Měla jsem kovový oblouk, a normálně po dvou letech zrezivěl a rozpadl se .... no měli by na zahrady prodávat něco kvalitnějšího.-))

    OdpovědětVymazat
  2. No, já už mám v místech obelisků dokonce nasazený růže, i vymyšlený, jak budou vypadat, chlap je zaůkolovaný,ale nějak se to furt nedostalo na vrch seznamu priorit .... tak ze by na ten důchod? :)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolano, já bych měla strach sadit růže na místo před tím, než budu mít zabetonovaný obelisk/oblouk. Nedělají se sice základy jako na dům, ale i tak to kousek země kolem vezme a pokud by se to dělalo až po zasazení růží, bála bych se, že si poškodím při betonáži i instalaci kořeny či polámu rostlinu... Tak ať je to dřív než v důchodě :-)

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna