neděle 24. září 2017

Korkáč...

... neboli věnec z korkových zátek od vína, už mám v merku nějakou chvíli. Ale jak sesbírat rychle hromadu špuntů z lahví vína, když jej prakticky nepijete? (má průměrná roční spotřeba vína = 0,5 litru, u piva to není o mnoho víc, v souhrnu asi 1 litr za rok :-)

Když jsem ale nedávno náhodou u jedné prodejkyně na Fleru narazila v nabízeném tvořivém materiálu i použité korkové zátky, neváhala jsem. Cena byla přijatelná a nabízené množství vystačilo na výrobu jednoho menšího věnečku a ještě trochu zbylo .-)



Místo určení bylo od začátku jasné - v kuchyni mu to bude slušet nejlépe - jen tak volně položený na kuchyňské desce... a nebo ještě lépe zavěšený na mém recyklovaném černém tácu zavěšeném na stěně mezi digestoří a jednou z horních skříněk linky, doposud využívaný jako nástěnka se vzkazy a poznámkami... Jen ten háček k zavěšení navrtat... :-)

Mějte hezké dny.

A.

12 komentářů:

  1. Anicko,kdybych to věděla pošlu ti zátky na výrobu tohoto věnecku.U nás je totiž spotřeba vinka několikrát větší ;-) Ale připomnělo mi to,že jsem ho chtěla také udělat a poslat jako poděkování na Moravu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, mě to nenapadlo vytroubit to do světa :-) Vidíš, příště budu chytřejší .-) Přeji, ať se i ten Tvůj vydaří a dělá radost. Krásné dny A.

      Vymazat
  2. Věneček je krásný, ale mám stejnou spotřebu alkoholu jako ty, takže jeho výroba u mě asi nehrozí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak možná stačí jen dát ve známost, že něco takového chystáš... a třeba se materiál dostaví sám... :-) Krásné dny A.

      Vymazat
  3. Super věneček. :-) Já mám korky ve škole od dětí, používáme je na tiskání. ;-)Prosím, jak jsi tvořila, jaký korpus oblepovala a lepila jsi tavkou? Díky. Pěkný večer. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, jako tiskátka jsem je už taky viděla, ale zatím nezkoušela. Díky za připomínku. Ke korpusu - klasický polystyrenový základ natřený na tmavo (černou nebo šedou nebo hnědou) a pak lepíš tavnou pistolí. Pa A.

      Vymazat
  4. Pěkný věneček. Já špunty vyhazuji, začnu je sbírat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, taková škoda, v tom je hotové jmění! :-) Tak přeji po úspěšném sběru i úspěšnou realizaci korkáče! :-) Hezké dny A.

      Vymazat
  5. taky jeden mám, teď je tedy ve špajzu, ale asi si ho převěsím do kuchyně, aktuálně sbírám špunty na nástěnku.... Krásné dny, e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve špajzu? Co tam? :-) Do kuchyně s ním! :-) A korková nástěnka ze špuntů? Super nápad! Krásné dny A.

      Vymazat
  6. Ani, my sbíráme kamarádům do jejich nového sklípku a asi trochu jejich zásobování omezím :-)
    Aničko, děkuji za odkaz na sušený jetel a afrikány, má to paní voňavý obchůdek. Hezký den. El.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna