pátek 21. července 2017

Hradním...

... touláním jsme s dětmi letos během červencových svátků odstartovali letošní prázdninové cestování. "Dobývání" našich hradů a jejich zřícenin se mi vždycky líbilo o trochu víc než návštěva zámků (přestože jsem je kdysi také navštěvovala ráda). 

Možná je to dáno surovější podobou, divokostí, tajemstvím i představami, jak těžké muselo být v dobách, kdy byly postaveny, živobytí. Také mě s nimi spojuje řada krásných vzpomínek na mládí a mé působení s hnutím Brontosaurus na některých z nich :-) Miluji nádherné výhledy do krajiny, které návštěva hradů s sebou přináší. A dnes je má obliba hradů dána i čistě praktickými důvody mámy dvou malých neposedných dětí - nemusím se u nich tolik bát, že ohrozí či zničí nějaký exponát nebo budou při výkladu příliš hlučné... volný pohyb v prostoru jim prospívá a hradům to nevadí :-) 

Než vyplujeme dál, tak několik zaznamenaných hradních vzpomínek - hrady mému srdci i bydlišti nejbližší - Hukvaldy v našem kraji a Helfštýn ve vedlejším Olomouckém kraji.

Hukvaldy - děti byly nadšené ze spousty zákoutí a výhledů, já navíc z bujné flóry a velmi mě potěšila i kvetoucí "střecha", která je pro mne v těchto místech novinkou :-)


Helfštýn - měli jsme štěstí, natrefili jsme na 2. den pouti a spolu s ním i na pěkný program pro návštěvníky doprovázený hezkou hudbou, návštěva hradu tak měla krásnou atmosféru (i když lidí bylo opravdu hodně). 


Jak to máte s hrady a zámky vy? Navštěvujete je rádi nebo raději vyhledáváte jiné turistické cíle? A jeden speciální dotaz pro maminky s menšími dětmi - jak zvládáte návštěvu zámků? Nenudí je prohlídky? A jak děti "vstřebávají" průvodci? Potřebovala bych trochu povzbuzení, že už to s těmi našimi zvládneme :-)

Krásné dny

A.

6 komentářů:

  1. Aničko,
    já moc ráda navštěvuji hrady i zámky :-)
    A k těm dětem, já bych se toho už nebála!
    Na většině památek pořádají už i zkrácené, většinou půlhodinové, prohlídky určené právě dětem :-)
    Zrovna minulý víkend byl můj muž se Šímou na klučičím víkendu.
    Na zámku v Náchodě takovou prohlídku absolvovali, vlastně také poprvé, samí 3 malý kluci / 3-4 roky/ a tátové a i s focením v dobových kostýmech to dali!
    Tak ještě jednou krásnou dovolenou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, díky za povzbuzení, já to tedy "risknu" i s těmi našimi prďochy :-) Děkuji za přání, předpověď hlásí o nižší teploty, i když s nějakými přeháňkami, a to mi vyhovuje :-) Také hezké dny A.

      Vymazat
  2. Aničko,přeji krásný pátek.My jsme také s holkama vyráželi.Vidíš,vědět to dřív,tak jste se mohli stavit.Kafe,něco sladkého nebo studeného by se určitě našlo.Mějte krásné prázdniny.Papa Lenka.K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to je od Tebe milé :-) Tak uvidíme, co na nás řekne jižní Morava :-) Krásné dny A.

      Vymazat
  3. Já mám taky víc v oblibě zříceniny. Nebývá na nich tolik lidí, lze se tam toulat jen taky a bývá z nich prima výhled. Druhý favorit jsou rozhledny. Ale zámkem a zámeckým parkem taky nepohrdnu ;-)
    Ty "vaše" dvě zříceniny znám jen podle názvů a teď tedy i z fotek. Moravu nemáme moc "prozkoumanou".
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, díky za komentář i zastavení. Teď jste mi připomněla ještě jednu věc, co se mi u hradů a zřícen hradů líbí - ta "neorganizovanost, každý objevuje a obdivuje podle svých chutí a preferencí a lidé se tak nějak lépe rozprostřou po celém objektu :-) A k té předposlední poznámce - nezbývá než naši krásnou Moravu navštívit a prozkoumat. Věřím, že máme co nabídnout :-)) Krásné letní dny A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna