středa 28. května 2014

Paraziticky...

... proti slimákům na zahradě jsem zaútočila včera večer. K výrazu dokonalého masového vraha mi chyběla snad jen červená páska na čele a bojový pokřik... :-) Už jsem se nemohla dívat na tu spoušť, kterou po sobě španělští příbuzní našeho místního českého slimáka po každém jejich večerním výjezdu zanechávali (a to máme na zahradě hromadu ještěrek!). Nejen na mé minizeleninové zahrádce, ale také na mladých trvalkách, které jsem letos na jaře stačila zasadit. 
   Zdroj obrázku: http://hobby.blesk.cz/clanek/hobby-zahrada/137323/
slimaci-utoci-10-rad-jak-je-znicit.html

Přípravek s parazitickými hlísticemi jsem zakoupila přes internet. Nevím, jestli existuje více výrobců obdobných prostředků s hlísticemi, já kupovala u firmy Biocont Laboratory. Pokud jde o jejich zákaznické oddělení, tak sice nemohu říci, že bych z nich, jak se říká, "padala do kolen", výrobek NEMASLUG jsem ale nakonec zakoupila (kontaktovala jsem e-mailem výrobce před koupí, abych se ujistila, že přípravek bude účinný i po dopravě poštou, která trvá minimálně 1 den, přímo v návodu k použití má totiž výrobce uvedeno, že se výrobek musí skladovat při teplotě kolem 5 stupňů Celsia, což jaksi Česká pošta během dopravy nezajistí, první odpověď jednoho ze zaměstnanců se ze mě sice snažila udělat vola, ale nedala jsem se a když jsem svůj dotaz znovu témuž zaměstnanci položila polopaticky, dostalo se mi sice jednoslovné, nicméně uspokojující odpovědi). I po bezmála pětadvaceti letech po převratu se tak stále nestačím divit, jak se někteří lidé nejen ve státním sektoru dokáží ke klientům chovat. A nic na tom nemění ani poměrně vysoká cena, za kterou člověk výrobek kupuje.

Ale otočme pomyslný list. Přípravek je aplikován a já slibuji, že vám brzy podám zprávy, jak to s našimi nezvanými hosty vypadá (nebo, aspoň v to doufám, nevypadá) :-) O tom, jak tento bio výrobek s hlísticemi funguje, se kromě webových stránek samotného prodejce (viz výše) můžete něco dozvědět i zde.

Jak to zbavujete zahrádky slimáků vy? Sbíráte? Děláte pivní pasti? Děláte mechanické zábrany. Používáte chemické prostředky?...

Krásné dny (pokud možno bez slimáků)

Anička

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. No četla jsem, že zabírá, ale spíš v tom smyslu, že člověk pozve "na mejdan" slimáky z celého širokého okolí :-))

      Vymazat
  2. Jsem se před chvílí vrátila ze zahrady a jako by jich tam někdo vysypal pytel ... no jo, prší, to jsou ve svém živlu:-)))
    Jinak pastičky, meloun a pivo, však koukni na blog:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mazec... U nás to vypadá zatím dobře. Přes deštivé dny jsem včera nepotkala žádného a dneska jsem viděla 4 malé prťavé, co vypadali, jako by si zrovna něco "šlehli" :-) Tak uvidíme, co bude dál... A na ty Tvé další tipy, jak na ně, kouknu...

      Vymazat
  3. Jenda je vždycky sbíral do kyblíku, byla to jeho zábava, když byl malý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já se jich docela štítím, pro mě by to zábava asi nebyla. A Viki bych poslat mohla, ale mám strach, že při nadšeném sbírání slimáků do kyblíků by po ní za záhonu zůstala větší paseka než po nich samotných :-))

      Vymazat
  4. Hlístice kupuje i kolegyně, tak jsem zvědavá. Já užívám kombinaci fyzického násilí (sbírám je do kýble s horkou vodou = okamžitá smrt bez tejrání solí a podobnejch akcí) a chemii, co nejpřátelštější okolí (= Ferramol, který je na bázi jakýhosi železa, který škodí jen slimejšům, takže i když ho otrávenýho sní někdo jako šnek, střevlík, slepice nebo kdokoli, nic se mu nestane). A musím říct (zatím), že loni bylo podstatně hůř. Tak jsem zvědavá na výsledek hlístic!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím to vypadá nadějně. Téměř je kolem záhonů, kde jsem vodou s přípravkem s hlísticemi kropila, není vidět. Spíš jde o výjimky a ještě (ale možná pracuje podvědomí) se mi zdají být takový "zpomalení" :-) A ten kyblík a likvidace horkou vodou - zvažovala jsem, ale když oni jsou tak slizcí... No jsem citlivka, no :-) Granule se mi moc po záhoně rozhazovat nechce. Uvidíme, s odstupem času, jak dopadnou ty hlístice.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna