čtvrtek 29. května 2014

Kloboučkový

Červený, s puntíky. Nesmrtelná červenobílá puntíková kombinace dobíjející baterky. Letní klobouček. Tentokrát jsem se docela překonala - klobouček je pěkný i z rubu - švy jsou začištěny šikmým proužkem. 

Tento je pro Viki. Zbylo ještě trochu látky, takže příští, ten musí být můj! No ještě chybí Jiříčkovi.... Dobrá, tak ten přespříští, určitě! :-)


Krásný den

Anička

PS: málem bych zapomněla - střih, ze kterého jsem vycházela, najdete i vč. stručného postupu zde

A původně zde měl můj dnešní příspěvek končit. Ale nedá mi to a musím ještě něco doplnit....

Jedním dechem však dodávám, že není úplně dokonalý. Abyste tomu rozuměli - jako typická "punťa" jsem si jednotlivé míry a především jejich návaznost na sebe matematicky prověřila. Od mého raného mládí (a dávno předtím) totiž platí, že obvod kruhu je 2násobkem jeho poloměru a hodnoty π , tedy zhruba 3,14.

Podrobíte-li tomuto pravidlu uvedený střih, vychází vám obvod horní "placky" 47,1 cm. Na ní navazuje směrem dolů boční díl, který se skládá ze dvou identických částí. Horní hrana bočního dílu, kterou sešíváme s "plackou" má mít podle návodu 2 x 23 cm, tj. celkem 46 centimetrů. To je ale o 1,1 cm méně, než nám vychází obvod horní placky (viz výpočet více). Při sešívání dílů tak musíte horní "placku" lehce nařasit tak, aby střih seděl. 

Podobně je tomu i u spodní hrany bočního dílu, na který se pak našívá krempa. Ten má mít podle návodu 2 x 25 cm, tj. celkem 50 cm. Délka horní části krempy (která odpovídá zhruba místu, kde obvykle měříme obvod hlavy) je však po přeměření 2 x 23,5 cm, tj. celkem 47 cm. 

Takže díly opět nesedí k sobě, u horní části krempy nám budou chybět 3 cm, takže opět je třeba spodní část bočního dílu nařasit tak, aby by vše sedělo. 

Pokud tedy "řasíte" výše uvedené části střihu tak, aby vše sedělo, dostáváte se na klobouček pro hlavinku o obvodu o něco menší, než uvádí autorka - tedy 47 cm.

Výše uvedené není jen matematické cvičení mého chorobně puntičkářského mozku. Toto mi potvrdila i praxe.

Asi si teď říkáte: "No tak to je dobrý, takže střih sice mám, ale Agnieszka píše, že je k ničemu, to je mi ale pomoc!...". Zkušené švadlenky se usmívají, protože mají střih na klobouček pro své ratolesti dávno vychytané a pro ty méně zkušené - slibuji, že hned s dalším kloboučkem připravím i návod na sestavení střihu pro různé velikosti hlavičky, tak aby vše sedělo (nejen matematicky) :-)

A pak přijdou na řadu kšiltovky. Zase mám v záloze pár "vychytaných" návodů z Mimibazaru... :-) 

Ale abych jen nekritizovala, nevděčnice jedna. Ačkoliv se to možná teď nezdá, jsem opravdu moc ráda za tento, byť ne zcela dokonalý, střih. Vážím si každé snahy pomoci i ostatním méně zkušeným tvořilkám. Já sama jsem se toho takto hodně naučila. Je to jeden z důvodů, proč jsem vstoupila do blogerských vod. Učit se a inspirovat se od ostatních a pokud to jde, být jim sama inspirací a koučem při jejich vlastním tvoření. A pokud je řeč o výše uvedeném střihu na klobouček - bez něj bych se k vytvoření svého vlastního sama možná nikdy nedonutila. A základní myšlenka je dobrá. Jen ty detaily chtějí trochu doladit :-)

Tak krásné kloboučkové dny :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna