středa 12. března 2014

Na ježka...

... "na hlavu" nebo taky "na babku"... jak se radikálnímu sestřihu vrb, prováděnému zpravidla časně zjara také říká, jsem ostříhala před pár dny naše vrbičky.

Při pohledu na obrázky těch holátek, které po mém zásahu zbyly, se možná chytnete za hlavu, jestli jsem se nezbláznila. Ale na svou obhajobu říkám - studovala jsem to několik večerů z více zdrojů. A v jednom z nich se dokonce psalo, že při jarním řezu vrb je třeba vycházet ze známého moudra "Kdo se bojí, nesmí do lesa!". A tak jsem se přestala bát a těším se, jak to mé "kadeřničení" těm našim vrbám pěkně prospěje :-)



Stříhala jsem tři "kroucené vrby" (viz tři obrázky vpravo dole, nejspíš půjde o vrbu červenokřivolakou či Matsudovu - tu největší z nich jsem si vypěstovala z proutků darovaných předloni jako dekoraci do vázy, druhou jsem rozmnožila z té předchozí a poslední koupila loni jako červenokřivolakou v zahradnictví, všechny mají na mladých větvičkách načervenalou kůru, tak asi nakonec půjde o stejný druh) a tři vrby celolisté Hakuro Nishiki (viz tři obrázky vpravo nahoře, jednu ve stromečkové podobě a dvě v keřové podobě).

Ostříhanými proutky jsem vyzdobila domov i zápraží našeho domu a ještě zbylo i na mou sestru, mamku a čtyři sousedky z blízkého okolí :-)

Tak teď jen, aby se vyplnilo, co má, a vrby krásně obrašily a opět se bohatě zazelenaly. S Hakuro Nishiki to už mám ověřeno z loňska (a opravdu jí to velmi prospělo, původně řídké koště se po střihu rozrostlo do podstatně hustější korunky), snad to bude platit i na naše kroucené vrby (i když ta největší z nich měla pěknou hustou korunku i před zásahem)...

S odstupem času dám samozřejmě vědět, jak to dopadlo. Že si případný neúspěch nepřipouštím je ale asi z výše uvedeného jasné :-)

A jak to máte s vrbami vy? Řežete/stříháte také radikálně nebo se spíše držíte zpátky?

Krásný den

Anička

PS: omlouvám se, že nestíhám ihned individuálně reagovat na vaše komentáře u předchozích příspěvků, ale pravidelně je čtu a moc za ně děkuji, zkusím se polepšit a zkvalitnit svůj časový management :-)

8 komentářů:

  1. Tak vrbu nemáme... ale máme lípu, a tu teda škudláme pořádně:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, tak to jsem netušila, že se i lípy takhle radikálně řežou... No člověk se pořád učí :-)

      Vymazat
  2. Vrbu nemáme, ale stříhali jsme jablíčka, také na ježka :O), snad se omladí. Jak vidím jsi opět pilná jako včelka :O). Měj sluníčkový den a nepřeháněj to, práce není zajíc - nezdrhne :O) Maryša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maryško, zdravím - Tebe i Tvé jablůňky. Držím palce, aby jim vaše jarní kúra prospěla. A s tou prací - já už jsem prostě taková, až na výjimečné situace prostě musím pořád něco dělat, jinak je to se mnou k nevydržení :-)

      Vymazat
  3. Aničko, náš kamarád s nadsázkou říká,že vrbu je třeba řezat jako děti - pořád! Manžel se toho drží a vrby to vždycky přežily :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož tak to jim budu držet palce :-) Ale já v to taky věřím a těším se. Krásný večer Anička

      Vymazat
  4. Ahoj také jsem stříhala vrby mám několik druhú máš krásný blog ,já teprve začínám .Výzdoba super i všechny ostatní dekorace.Zdraví eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zdravím na Vysočinu. Díky za kompliment k blogu i mému tvoření. A přeji, ať se pěkně rozjede i Tvé počínání v blogerském světě :-)

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna