sobota 20. července 2013

Ať žije rybíz!

Celý páteční den jsem strávila s dětmi u našich. Tentokrát to byla rybízová návštěva. Mamka sice byla v práci, ale taťka i nejmladší ségra doma a babičku jsem si vyzvedla po celkem adrenalinové cestě v hustém silničním provozu na cestě k našim :-) 

A rybízovalo se. My se ségrou střídavě pohupovaly kočárkem s Jiříkem a obíraly červený a bílý rybíz z keříků, babička s taťkou rybíz čistili od stopek a Viki pobíhala mezi námi a obírala a čistila rybíz hlavně sama pro sebe :-)) 

Soudě podle velikosti velké umělohmotné krabice, ve které jsem si nakonec odvážela svůj rybízový úlovek domů, musely jsme včera naobírat určitě minimálně 15 kilo. Část zůstala u našich, část včera, dnes a zítra přetvářím do podoby džemů, rybízu a la brusinky a sirupu. 

Koupila jsem si na to parádní retro zavařovací pětisetmililitrové skleničky a na sirup litrové láhve. Nemohu se na ně vynadívat :-) Jak to ale vypadá, budu si muset ještě nějaké dokoupit. V plánu je letos ještě ostružinový džem a sirup a vyzkoušet bych také chtěla bezinkový džem či povidla a sirup. Všechny objednané sklenice padly jen na ten rybíz a láhve asi padnout taky všechny...

Kromě červeného a bílého rybízu jsem si navrch odvezla domů i něco kolem kila výborného černého rybízu natrhaného ségrou den předem a taky další sazeničky - uloupila jsem si semenáčky divizny. Příští rok bych ráda udělala moc dobrý a zdravý diviznový sirup tak, jak ho znám od naší babičky. Občas jsme s "prostřední" ségrou schválně u babičky kašlaly, aby nám ho dala ještě jednu polévkovou lžíci :-))

Tak ještě zítra ten sirup a hlavně nějaké stylové VISAČKY, abychom věděli, co to vlastně jíme... :-) 

5 komentářů:

  1. My se na ty marmelády vrhneme až zítra...:) Dneska jsem ještě doobírala jeden keřík. Samotné my to šlo pomalu, hodinu jsem otrhávala keř a pak dvě hodiny čistila od stopek...Dneska se mi o rybízu už bude zdát určitě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko tys ale pilná:-) Na kašel jsem dělala sirup z černé ředkve, ten nejmladší taky schválně kašlal:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, dík moc za tip. Matně si teď vzpomínám, že to u nás kdysi zkoušel dělat i taťka. Musím se ho na to zeptat :-)

      Vymazat
  3. Aničko, sklenice jsou bezkonkurenční. KRÁSNÉÉÉÉ !!
    Prosím Tě, kde se dají koupit ? Sice letos už mám marmošky hotové, ale možná by se mi skleničky hodily na další rok. Děkuju za případný tip a užívej si voňavého léta.
    Ahoj. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, můj další příspěvek snad napoví víc :-)

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna