pátek 10. dubna 2015

Vstávej semínko ...

... a bude z tebe třeba sléz pižmový, slezová růže alias topolovka, plamének tangutský, mák východní, kyprej vrbice, boubelík velkokvětý... 

Včera proběhlo první pikýrování u máku východního. Následovat budou postupně i další rostlinky... Snad se mi to semínkaření letos vydaří. Loni jsem zkoušela také, semínka krásně vzešla, ale než jsem rostlinky stačila přepikýrovat, zlikvidovaly mi je asi třásněnky :-(



Protože jsem v této oblasti nováček, budu ráda za každou radu, které povede ke zdárnému konci, tj. zdravá rostlinka, kterou mohu zasadit do záhonu. Máte nějaké osvědčené tipy, jak množit trvalky ze semínek?

Díky za ně a krásný den přeji

Anička

9 komentářů:

  1. Tak to tě Aničko obdivuji, že se pouštíš do sadby pro trvalky. Já mám problém i se sadbou ze semínek pro letničky. Hodně špatně vycházejí, vzejde jich tak maloučko, málokdy jsou z těch semínek pěkné rostlinky na zasazení do záhonu. Už si někdy myslím, že to ti výrobci - semenáři - dělají snad schválně. Dost lidí z mého okolí si stěžují na špatná semínka u zeleniny, takže nejenom u kytiček. Jedna moje kamarádka mi loni řekla, že si koupili všechna semínka v Německu a vzešlo jim naprosto všechno. Tak nevím co si o tom mám myslet...Přeji zahradnický zdar a budu se těšit na informace jak ti vše dopadlo... Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, to jsem netušila, že mají problémy se sadbou ze semínek i druzí... Myslela jsem, že je chyba ve mně a mých technologických postupech :-) To se mi ulevilo... díky :-))))

      Vymazat
  2. Vloni jsem koupila plno semínek a vylezla z toho sotva třetina. Do truhlíků jsem několik let vysévala směs, pokaždé jinou, na obrázku nádhera, a to co vylezlo v truhlíku, škoda mluvit. Vypěstovat čínské karafiáty se neúspěšně pokouším asi pět let .... jestli to je hlínou nebo kvalitou semínek, těžko říct ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mě, Ajko, hodně překvapila. Čekala jsem, že Tobě se určitě daří... Snad bude líp! Hezký večer A.

      Vymazat
  3. Trvalky je lepší vysévat později, až tak koncem dubna, nebo v květnu. A nebo naopak hned na podzim ... to teda spíš z vlastního sběru a nechat venku ... vyklíčí až na jaře, budou silné a nevytáhlé.
    Vytáhlé bledé rostlinky se snáz při přepichování poškodí a následně je může zlikvidovat plíseň.
    Já dnes teprve vysévala letničky ... nevysévám nic, co je potřeba set už třeba v únoru, protože na to prostě doma nemám podmínky ... chce to teplo a světlo ... takže buď vytápěný skleník, nebo doma přisvětlovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joli, díky za tip. Loni jsem sázela v červnu, to už bylo možná hodně pozdě a příliš teplo. Letos začátkem dubna... Tak když to neklapne, zkusím to příští rok podle Tebe :-) Díky za sdílení zkušeností i doporučení. Hezký večer A.

      Vymazat
    2. Ten červen by byl v pohodě, dvouletky se tak běžně vysévají, ale je potřeba to chránit před vedrem a šoupnout někam do stínku ... já takhle kolikrát sazeničky přenáším jak koťata po celé zahradě ;-)

      Vymazat
  4. Aničko, já semínka seju do skleníku. nemůžu teda říct, že by to byl nějaký zázrak, ale něco vzejde. a sléz vysévám přímo na stanoviště. mám sléz maurský (jeho sušeným květem léčím kde koho) a slézovou růži (topolovku). o samovýsev se už postarají samy.
    přeji ti hodně semínkových úspěchů. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, skleník bohužel nemám (už nemám vhodné místo, kam bych jej dala), jen malé pařeniště... Část semínek jsem letos vysela i tam, uvidíme, co vzejde a v jaké kvalitě. Pokud jde o sléz - já vysévala sléz pižmový a slézovou růži, vím, že se vysévají samy, ale až když jsou na zahrádce doma a to teprve zařizuji :-) Ale zkusím vysít něco i přímo na místo, jak doporučuješ. Díky za tipy a přeji krásný večer A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna