pátek 11. ledna 2019

Jsem si jista,...

... že jedno z nejkrásnějších "zpomalení" v tomto roce mi přinesla návštěva včerejšího ostravského muzikálového představení Edith a Marlene v Divadle Jiřího Myrona. Bez nadsázky. Byl to neskutečně silný zážitek. Na konci představení mi tekly po tvářích slzy jako hrachy.

Zdroj

Když jsem si při vstupu na střední školu měla vybrat k prvnímu cizímu jazyku mezi francouzštinou, němčinou nebo ruštinou, nemusela jsem dlouho přemýšlet. A když nám moje milovaná profesorka francouzštiny v hodině pustila k poslechu první francouzskou píseň, byla má láska k tomuto nádhernému jazyku nadobro zpečetěna :-)

Nemohla začít nikým menším než nejslavnější francouzskou a myslím, že i světovou šansoniérkou Edith Piaf a jejím "Non, je ne regrette rien" (Ne, nelituji ničeho). 

A právě ona byla i ústřední postavou včerejšího vystoupení. Ztvárnila ji vynikající Hana Fialová, která za tuto roli získala v roce 2014 i cenu Thálie. Až do chvíle, než jsem poprvé slyšela Hanu Fialovou zpívat Edithiny šansony, jsem byla přesvědčena, že každý pokus o to musí jasně skončit nezdarem a velkým trapasem.

Hana Fialová ale s přehledem dokazuje už několik let, jak daleko jsem byla od pravdy. Vivat Hana Fialová! Některé songy Edith z představení nazpívané Hanou Fialovou jsou k poslechu i tady (je to až na samém konci článku). A poslechnout si ji můžete v jednom z dílů rozhlasového speciálu ke 100. výročí narození Edith Piaf.

A abych byla spravedlivá - úžasný výkon podala v druhé hlavní roli taky Eva Zbrožková. Ztvárnila Marlene Ditrich, se kterou Edith udržovala přátelství. Spojení rozdílnějších světů si člověk snad ani nedovede představit. 

A vůbec všichni interpreti a orchestr byli skvělí. Dlouhý potlesk a ovace ve stoje mluvily za vše :-)

Pokud to tedy nemáte do Ostravy příliš daleko, určitě zavítejte i "za Edith" :-)

Krásný nadcházející víkend

A.

4 komentáře:

  1. Aničko, díky za tip...;-) Nedávno jsem se dívala na program a zvažovala jsem, na co zajít...:-) Na osobní doporučení ráda dám:-). P.

    OdpovědětVymazat
  2. Bohužel do Ostravy daleko, daleko, ale představení by mne určitě "blažilo". Budu sledovat, zda se někdy nepřemístí po republice až k nám.
    Krásné dny Aničko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Aničko, taky sleduji co se děje každý měsíc u nás poblíž v Turnově a vybírám z nabídek jak kina tak divadla.Tak snad k nám muzikál taky dorazí. Měj krásný víkend.Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna